Gå til innhold

E61: Bilen rykker til når jeg slipper opp bremsen?

Ranger emnet


lab161

Anbefalte innlegg

Dette er ikke noe stort problem, men litt irriterende er det likevel. Ganke ofte, etter feks å ha stoppet på rødtlys, napper/rykker det til når jeg slipper opp bremsepedalen. Hvorfor skjer dette? Trenger jeg å smøre opp calippere?

 

Et annet problem jeg stusser litt over er når jeg stopper bilen i oppoverbakke, mens bilen er i drive, så begynner den noen ganger å rulle sakte bakover. Trodde bilen da skulle holde seg i ro ....... Opplevet aldri dette med min forrige bil (audi a6)...?

 

Noe som vet litt om dette?

 

Takker for svar....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme utfordring med min 525DA både nappingen og at man får følelsen av at den rygger.. De fleste rådene jeg har fått, går på at automatkassen må flushes. Dette koster vel mellom 5-10000 kr å få gjort med tanke på all oljen som må byttes. 

 

Av min egen nysgjerrighet, har du tilfeldigvis gjort et hjulskifte i det siste? 

/// BMW 525D M-Sport Das Original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svar.

 

Dette var overhodet ikke gode nyheter. Jeg har ikke merker noe med automatkassen utover at jeg føler den napper til enkelte ganger når bremsepedalen slippes opp. Jeg får ikke bare en følelse av at min ruller bakover når jeg stopper i bakker. Den ruller sakte bakover. Det skjer også når jeg starter bilen i bakke. Når jeg setter den i drive, så ruller den bakover før jeg gir gass.  Litt usikker på om det alltid skjer, eller om det bare er av og til.

 

Skulle gjerne vært mer sikker på at et utlegg på over 5000kr ville fikse problemet. Kanskje de som flusher kassene kan ta den en prøvetur og vurdere det?

 

Jeg har ikke byttet hjul siden vinterdekk gikk av bilen i vår.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til et firma i Oslo som driver med automatkasser. Fikk følgende svar:

Vi kan ta et oljeskift og bytte filter .

Dette annbefaler jeg på denne type bil da du for skifte forholshvis mye olje ved et slikt skift . Og for også rengjort og innspisert hvordan kassen ser ut inne i slik at magneter og event. urenheter blir fjernet.’

Vi kan også resette addapsjoner på kassen som også kan hjelpe ved slike symptomer.

Ved flushing har du ikke noe oversikt på dette , og jeg er tilhenger og få skiftet filter, da det lar seg gjøre og ikke bare skylle igjennom det.

På denne type automatkasse sitter filteret intergrert i bunnpannen slik at hele pannen skiftes.

Alt dette har vi på lager og kan utføres forholdsvis raskt.

 

Ta gjerne kontakt for nærmere avtale / info. Det er også noe feil på mecatronicen på disse dette kan også lage ugreie skift.

Hva med og starte med en test/ diagnose så blir vi enige om hva som er fornuftig og utberdre utover dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår