Gå til innhold

svinghjulbytte på caddy 1,9tdi 06mod?

Ranger emnet


yamahamm

Anbefalte innlegg

Hei. 

min far har en caddy 1,9tdi som det er blitt noe ulyd i. han var på sulland på bardufoss for sjekk og der ble han fortalt att svinghjul måtte byttes sammen med clutch og dette ville komme på ca 20tusen kroner. høres helt horibel ut den prisen da?? 

Er dette en vanskelig operasjon? trenger man mye spesialverktøy for å gjøre jobben selv? å trenger man å bytte en clutch som fungerer helt utmerket? Grunnen til att jeg spør er pga jeg ikke stoler på det verkstedet etter egen dårlig erfaring med dem.

(dem er dyr, frekk i kjeften, gjorde ikke all jobben som jeg hadde bestilt og dem ødela dekselet over høytaler i førerdør uten å si ifra om dette, oppdaget det når jeg kom hjem. ringte opp dagen etter å forklarte dette men dem nektet for att det var dem enda dem hadde hatt av dørtrekk å fixet døråpner, dem unlot og å skifte regreim på denne bilen enda det skulle gjøres da noe som resulterte i att bilen ble kjørt mye lenger en intervallen tilsa men det gikk heldigvis bra siden dette ble oppdaget før det gikk galt. osv osv osv)

 

Håper på gode råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger egentlig ikke noe spesialverktøy for og gjøre den jobben. 

Du trenger heller ikke ta ned forstillinga for og gjøre det, så det er en ok jobb å gjøre. 

 

Skru løs drivaksler

Demonter batterikasse for og komme til på de øverste skruene på girkassa. 

Skru løs slavesylinder. 

Løsne giroverføringa

Skru av startmotor

Løsne feste til girkassa, husk og støtte opp motoren. 

Skru av girkassa. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår