Gå til innhold

Tilbud fra merkeverksted!!

Ranger emnet


Cemik

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i god tro levert inn bilen min på merkeverksted.

 

Etter en EU kontroll på samme merkeverksted var det noen ting som måtte utbedres.

 

Fikk et skriftlig tilbud på dette og avtalte tid ang å sette bilen på verksted. Det står ingen til i tilbudet om at prisen kan endre seg, hverken til det dyrere eller billigere!

 

Arbeidet skulle ta to dager.

 

Skulle etter avtalen hente ut bilen i dag. Får telefon fra verkstedet 30. min før jeg skal hente bilen om at det var mer jobb med ene delen som måtte utbedres (skifte noen skruer ang eksos manifold) får beskjed om at det kan bli vesentlig dyrere osv...Får beskjed i morgen over telefon.

 

Jeg jobber med salg selv og tenker at de må forplikte seg til det tilbudet de har gitt. Som regel tjener jo man på avtaler, men en sjelden gang blir det dyrere/ mindre fortjeneste enn planlagt osv...

 

Er jeg helt på jordet her?

 

Hva tenker dere?

 

Er det noe regelverk som jeg kan bruke?

 

Håper på litt konstruktiv hjelp, litt fortvilet nå...

 

Mvh

Frustrert...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerrådet... Der får du nå best hjelp! Men du vett jo Ikkje sikkert om det blir dyrere, og hvis du har dette prisoverslaget skrifteligt så burde det ikke vær noe problem. Muntlig, blir det mer ord mot ord, men du kan jo ringe og hørre med dem i morgen før di starte opp. Håper det går din veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.forbrukerradet.no/tips-og-r%C3%A5d/bil/reparasjon-av-bil/p%C3%A5-verkstedet
Får du et skriftlig tilbud, skal arbeidet og prisen gjenspeile det.... Er visst noe slingringsmonn (~10%), men det skal ikke bli vesentlig dyrere uten grunn. 

Dukker det opp tilleggsarbeid (enten mye lengre tid enn antatt, andre deler må byttes ut, osv), så *skal* de kontakte bileier for å avtale om det skal gjøres da, senere, eller bare la være, samt informere om pris på arbeid+deler. 

 

Beste rådet er å kontakte Forbrukerrådet, de kan hjelpe deg mer konkret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer heilt på om det er fast pris du har fått eller ett prisoverslag om det er ett prisoverslag skal kunde kontaktes om det blir mer enn 10% dyrere og de skal ikke pågynne arbeidet før kunde er blitt kontaktet.

Er det fast pris har de ikke lov og øke prisen sånn uten videre, her er reglene:

http://gammel.nbf.no/Verkstedsaker/Publikasjoner/Forretningsvilk%C3%A5r02.06.pdf

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar.

 

Jeg tok først kontakt med forbrukerrådet, bedre føre var enn etter snar...

 

Jeg har også etter dette vært i kontakt med verkstedet og vi har kommet til enighet.

 

Det er uten tvil jeg som kommer best ut av situasjonen:-)

 

Så lovverket gjør jobben sin i denne type hendelser.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår