nismo21 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Hei jeg eier en mazda 323f glx 1.8GT 1991 ( modellen med vippelykter )Jeg har nylig fått ett problem, jeg var ute å kjørte i regnet å da begynte bilen plutselig å hakke, vanskelig å forklare.Når jeg starter bilen så går turtallet opp til 2000 rpm, normalt sett skal denne gå ned pga tomgangen.Min går ned men spretter likeså opp igjen på ett sekund, når jeg kjører, samme hvem gir bilen er i så hakker bilen avgårde, altså ved full akselerasjon så slutter den plutselig og gasser igjen etter 1 sekund.Jeg skiftet nettopp fordeler lokk og rotor i håp om at det skulle bli bedre, det ble faktisk værre.jeg venter på å få levert nye tennplugger i håp om at det kanskje løser problemet, evt skifte tennkabler derav 2 av de har irr på seg, ( prøvd å pusse det vekk men det kommer tilbake kort etterpå )Noen som vet noe, eller har vært i nærheten av det før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Kontroller stiftavstand, bytt pluggledninger og plugger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet August 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Om det har seg at det ikke løser problemet, er det noe mere jeg kan sjekke?Jeg har sjekket alle pluggene, 2 av de var fine, de 2 andre var ikke fult så fine, den ene hadde olje neddi før jeg skrudde den opp, fjernet oljen å erstattet toppakningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Coil er også en mulig synder, men mindre sannsynlig siden den faktisk går. Forgasser eller innsprøytning? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet September 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 Det er innsprut, idag tok jeg av hele spjeldet, rengjorde det, skjekket opp tenningsrekkefølgen den stemte fint, etter jeg koblet av å på igjen batteriet så fungerte bilen nesten som normalt igjen, nå hakker den ikke, den går bare svakt opp å ned på turtallet, er snakk om noen få 100 rpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg