Opptatt Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 Kjøpte meg en fin bruktbil, bare gått 30k. Hatt bilen i 14 dager, for ca. 2 dager siden da jeg skulle kjøre på jobb, stakk jeg inn nøkkelen som vanlig og vridde om, men ingenting skjedde. Radio etc. var på, tok ut nøkkelen, snudde denne og prøvde på nytt, da startet bilen og jeg tenkte bare at jeg hadde puttet den inn feil vei. I dag, etter en kort handletur, skulle jeg starte bilen, alt tente seg som vanlig, vridde om nøkkelen, men ingenting skjedde. Ingen verdens ting. Noen tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 Dra til bertel o. steen...Du har vel garanti fortsatt? Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 17, 2014 Rapporter Share Skrevet August 17, 2014 Hva slags motor og gir er det på denne. Hvis det er automat, kan det være så enkelt som at bilen må stå i N eller P for å få start? Eller at du må holde inne brems eller clutch? På Transiten min må jeg holde inne clutchen for å få start, og Aurisen må stå i fri. Sistnevnte vil heller ikke starte før glødinga er ferdig(starteren slår ikke inn). Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opptatt Skrevet August 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2014 Hei, det er en 2.0 diesel, med hybid gir. Man må trykke inn bremsen for å få starte, men tro meg, dette er ikke problemet. Tenker at det kan være batteriet, det er jo 4 år gammelt, og forhandleren har ikke akkurat "shina" motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opptatt Skrevet August 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Etter utallige forsøk i helgen på å få bilen til å starte, ga jeg endelig opp og ringte viking redningstjeneste. Akkurat i det de skulle heise bilen opp, tenkte jeg at jeg skulle forsøke en gang til, jada. Da startet bilen opp igjen, alt i orden sier den. Må være noe pussige greier. Periodisk teknisk feil, sendte den på verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg