Gå til innhold

Trimming av 2,8 AAH i forbindelse m ombygging av sedan

Ranger emnet


Akram

Anbefalte innlegg

Nå er vinterprosjektet klart og det blir 270 graders kammer og avstemte grenrør, blir i samme vending å bytte ventilløftere og tetninger:)

 

Kammene vil gi en økning på ca 20 hk+ litt ekstra ved fjerning av kattene, Sebring sports potte bak og Cold Air Induction kit for lufttilførsel sammen med grenrørene gjør at dette bør yte over 200hk og produsere en lyd verdig ringene i grillen:)

 

Så over til mitt spørsmål: Vil innsprøytningen henge med uten mods slik at dette yter som forventet, eller må det byttes ut komponenter og isåfall hva?

 

Ellers er det montert justerbart KW V1som er veldig pent på bilen men som blir for stivt for norske innenlands veier etter min smak, blir Bilstein Pro Kit som senker 35mm.

 

post-144065-0-00584700-1407368276_thumb.jpg

post-144065-0-54448800-1407368049_thumb.png

post-144065-0-57752600-1407368150_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du slakte den bilen? Hvor er liker-ikke-knappen? Ser jo hel og fin ut, mangler bare en dørlist, ALT for bra til å slakte (bare bytte det jævlig stygge rattet)?

 

Er det FWD? I såfall har begge 012-kasse og de passer om hvarandre. Det er flere forskjellige girkasser og utvekslinger til de forskjelige motoralternativene, 2.3 AAR har ATR, CWQ, CUY, AGX, og CNX. 2.8 AAH har CER, CUR, CVE, DHP, DHR, CAC, CUZ, CNY, DBY, DHG, DHH og CUA.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he, her er grunnen til at jeg slakter den med ren samvittighet da jeg ikke har tenkt å bli Svensk statsborger;)

 

 

Beregning  

Engangsavgift: Avgift for egenvekt: 74 105,55 Avgift for motoreffekt: 25 965,00 Avgift for slagvolum: 187 133,84 Avgift for NOx: 6 921,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 294 125,39 Bruksfradrag (92%): -270 595,36 Totalt i engangsavgift: 23 530,00 Vrakpantavgift: 2 400,00 Totalt i avgifter for dette kjøretøyet: 25 930,00

I tillegg kommer 25 prosent merverdiavgift av kjøretøyets tollverdi. Tollverdien er lik innkjøpsprisen inkludert frakt og forsikring frem til norsk grense. Merverdiavgiften betaler du ved innførsel.

 

Årsavgift: Finn satsen for årsavgiften her

Klimagassavgift i aircondition/klimaanlegg: 429,- pr. kg eks mva beregnet etter klimagassens vekt. (Vanligvis omlag en kilo gass for en personbil.)

 

 

Felgene, spoileren og anlegget er solgt, rattet og gearkulen står i stil til resten av treverket og er faktisk original Momo fra 90 tallet og er for spesielt int:) Er til salgs om noen tenner på det, da det ikke er min smak heller, er dog vanvittig godt å kjøre med, det går jeg god for etter 75 mil bak rattet:)

 

Bildene lyver litt kosmetisk, men motor,gear,ledningsnett og int er meget bra:) Bilen er FWD  ja. Er alltid en fryd å se den kunnskapen du har på disse bilene Quattro73:)

 

Ved bytte til manuell ønsker jeg bedre aks hvis noen av de ovennevnte kan gi meg det, toppfart har null betydning bare jeg klarer å holde følge med trafikken;)

 

 

Nå kan du trykke liker:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du trykke liker:) 

 

Ja, når du selger den til en svensk statsborger som tar vare på den ;)

 

Bildene dine (hvor er de tatt?) er i perfekt størrelse de, men hvor på din sedan vil du plassere den Avant-bakluka ;) De skinnsetene passer sikkert veldig bra i min C4, har vært på jakt etter hele slike selv, uten hell ;) Har alltid likt C4-karosseriet, enda mer om de er moderat senket...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, S6 plata glir rett på sedanen og selve bakluka er sendt til en hyggelig trønder:) Har komplett S6 sedan el skinn int i meget pen stand m mørke "tre" lister Betaler du bra kan du få en pakkepris på det og KW understellet:) (flere bilder kommer, har litt deler her og der), bildene av den Svenske er fra Gøteborg distriktet, og de av den norske bilen er der jeg kjøpte den noen mil nord for Bergen. Bor rett utenfor Kristiansand så resten er lokale bilder. C4 er pene kvalitetsbiler med skikkelig komfort, senk og fine felger fremhever hvor pen denne bilen virkelig er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for d:) Sebringen kjøpte jeg av en bremse forhandler på Finn.no som hadde hatt den på liggende på lager i mange år, Den er utgått for mange år siden.

Grenrør kommer fra USA, fant en forhandler som hadde 2 sett komplett m downpipes liggende på lager, disse er også gått ut av prod for noen år siden. 

 

Har nå solgt over nevnte prosjekt med alt av deler da jeg fikk et tilbud som var meget bra:)

 

Ligger mange timers søk på nettet bak alle godsakene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår