Gå til innhold

Lurer på og kjøpe Mercedes C klasse(2002mod)


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Lurer på og kjøpe meg mercedes c klasse nå til høsten har sett på mamuell gir og 2L med 136hk, eg har lite kjennskap til feil på mercedes og lurer på hva som er kjente feil og hvordan manuel kasse og motor er på disse.

Eg tenker og bruke 30-40 000kr.

Takker på forhånd for svar

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på airbag system sittepute og fremfor alt rust på disse bilene og forstilling. De to mercedesene jeg har er kjørt over 500.000 km og har aldri hatt problemer med motor eller girkasse,mine biler har automat kasser. Manuell kasse har jeg aldri vært borti når det gjelder mercedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg på den siste du linker til tidligere men synes prisen var litt stiv bilen ser ikke ut som den er blitt stelt med, er kompressor så lurt da enda ein ting som kan gå galt og de er veldig dyre.

Har ikke så mye kunnskap om disse kompressorene til mercedes så eg har ikke peiling, tenkte på diesel men siden eg kun har 1mil til jobb og kjører mye små turer er vel ikke det så lurt?.

Den eg har funnet koster rett under 30 000 og er fint holdt med servicer det er ein 180C, det er noen bruksmerker og har dette stygge tre interiøret men det kan lakkes eller ta folie over,

Eg er lærling som bilmekaniker så eg må ha mørkt interiør eller skinn eller blir det fort stygt inni.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den dieselmotoren ikkje har egr (eksos resirkulering) og partikkelfilter er det ikkje så farleg med litt småkjøring.

På Wheeler Dealer sa Edd China at når lagera på kompressoren er dårlege og må skiftes. Så blir også kompressoren slitt. Kompressoren er av merke Eaton, eg trur ikkje dei er så dyre som når det står Mercedes og er MB logo på kompressoren. Kompressoren skal ha olje og oljeskift for smøring.

 

To delenr til denne kompressoren.

.Eaton 206127

MERCEDES C CLASS W203 C180 C200 KOMPRESSOR 2.0 SUPERCHARGER A111 090 0980 EATON 

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har du peiling på hvordan startsperren fungerer på disse mercedesene, selger opplyste meg om att startsperren tuller av og til og att han tror det er pga dårlig batteri i fjernkontrollen i nøkelen.

Har disse sånn transponder (glass ampulle) slik som VAG bruker eller er det ett annet system?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du vil bygge om frå sugemotor til kompressormotor, så må kompressjonsforholdet senkes for å få plass til meir luft og bensin i sylindaren. Så må du ha innsugsmanifoilen frå kompressormotoren, og den må passe på toppen til sugemotoren. Så må du ha ein passelege kompressor. Du kan bruke ein annan kompressor. men då må du lage ei adapterplate til å ha mellom manifoil og kompressoren.. Du må ha reimhjul til kompressoren på veivakslingen, og reima til kompressoren må gå beint.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt arbeid, da er det nesten lettere og bytte motor og motorstyringen men eg klarer meg nok med 129hk :-).

Eg drar og ser på bilen nå så håper den er sånn som eiger har fortalt, er 2 eigere på bilen og alle servicer er tatt den er også mye påkostet de 2 siste årene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette ble bare tull kom og bilen ser ikke ut men skulle da få den for 19 000kr så eg tenkte eg ville prøve bilen ett stykke kjører 2mil og stopper på bensinstasjon for og fylle vann i spylertanken for og se om vindusspyleren virket men da eg skulle starte bilen ville den ikke skru av startsperren og reagerte ikke på nøkkelen.

Så da måtte eg ringe selger de kom og siden toget eg tok til Arendal var fosinket blei det hotel på meg til i dag da eg ikke kunne komme meg hjem, når eg våknet i dag morges dro eg ned til bilforhandler i grimstad og kjøpte meg ein alfa romeo 156 1.8TS med selespeed.

Nydelig bil og kjøre med godt drag og i veldig god stand, må fikse eine lykten fremme da denne veldig matt og skifte reg reimen bilen er gått 142 000km.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår