Andro Skrevet Juli 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2014 Noen her som vet om det går ann å justere opp turbotrykk noe på disse bilene? evnt hva kan gjøres? erfaringer med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2014 Du må chippe bilen. For viss du bare justerar opp ladetrykket, så går motoren i nødmodus. Det hadde vore ein fordel å vite kva motor og girkasse du har. Om du har manuell eller automatkasse. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juli 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2014 Det er en 2.0td motor. Og den er allerede chippet. Spm er bare om jeg kan justere opp noe trykk på wastegaten ell noe for å få den til å dra bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2014 Actros 8x8 hadde du noe mer tips å komme med til meg nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2014 Sidan bilen er chippa, så skal det gå greit å justere opp ladetrykket. Og viss du har automatkasse, så er det sjeldan lurt å trimme opp bilen. Då må du vite heilt sikker kva automatkasse du har, og så må du vite kva produsenten oppgir som maks moment som automatkassa skal tåle. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2014 Bilen har manuell girkasse. Hvor mange runder skal jeg tørre å skru på wastegateen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juli 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2014 Det funker å justere turbo trykket. Gjorde dette på bilen til broren min, Men problemet med den var at ved store belastninger gikk den i nødmodus og gikk dåååårlig. Så der endte med det å gå tilbake til orginalt Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2014 Skal vel ikke være nødvendig å skru opp så mye for å merke forskjell? Ett par runder på wastegaten vil vel gjøre underverker? Hva er originalt turbotrykk på denne bilen? Og vet du hvor å hvordan jeg evnt kobler på trykk måler på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juli 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2014 Vet du noe om dette nihgtking?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juli 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2014 Husker ikke hva trykket skal være på denne. Da må jeg evt sjekke verkstedhåndboka. Men det måles jo enkelt med ett diagnose apparat. Ikke vits å dytte på noe eksterne målere. Trykket blir overvåka. og gir feilkode ved feil trykk. Men dette kan bli endra i en evt omprogrammering Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg