Jump to content

Hvilken variant av Quattro syns dere brukere at er best? :)

Rate this topic


HeadZone
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Har lyst på en Audi med Quattro. Eller rettelse: Neste bil BLIR en Audi med Quattro.

 

Men spørsmålet er hvilken variant er egentlig best?

Har lest at det finnes flere generasjoner og at disse er forskjellige i forhold til kraftfordeling foran og bak.

 

Neste bil kommer 99% sikkert til å være en A4 B7 med 2.0 TFSI og Quattro.

 

Har kjørt en B8 med Quattro og denne er utrolig fin å leke seg med om vinteren. Virker som om den har bakhjulstrekk helt til man "mister" kontrollen og da bare kontrollerer den seg selv og blir liggende der:)

 

Hvordan er det med B7? Altså i forhold til B8 som jeg har lest at har 40:60 fordeling.

 

Mvh Joakim

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

Min mening, jo eldre - jo bedre 1-winking.gif

 

Les om flere generasjoner av quattro-systemet HER 

 

Ja var der jeg leste:) Eller på norsk da, siden jeg er så dårlig i engelsk:p

 

Men er sikkert derfor jeg har syntes at den B8 er så god å kjøre på vinter, siden den har 40:60 fordeling.

 

Så du mener at 50:50 fordeling er bedre enn 40:60? Sånn i forhold til å leke seg litt?:)

 

Når det gjelder Quattro så har jeg bare prøvd den B8 som jeg nevnte og så har jeg prøvd en gammel S4 med ca 500HK og denne slipper jo uansett om det er 40:60 eller 50:50:P hehe:P Moro var det ;)

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

På gamle S4 kunne man justere diffen manuelt. Uansett, så lenge bilvalg ikke er mtp å komme seg frem, kun å leke, så er det nok ett fett 1-winking.gif

 

 

biggrin.gif

 

 

 

 

Tror kanskje jeg formulerte det litt feil:)

Selvfølgelig er det greit å komme frem. Begynner å bli litt lei Fwd nå. Og syns ikke det er noe vist å kjøpe Audi uten Quattro. Det er som å vaske seg uten såpe. Bortkastet:P

 

Men selvfølgelig, moro å leke seg på vinteren, men spurte egentlig bare for å lære litt:) Er så mange som sitter med mye kunnskap her!

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 
       
      takker!
       
    • By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)
       
    • By Wikos
      Hei alle,
      og god jul :) 
       
      Jeg har nylig kjøpt meg en 1991 Audi 100 2,3 Q med en AAR motor, med 374" km på telleren. Denne har stått i flere år ubrukt. Ved henting så startet motor men gikk bare 3,4 syl.
      Jeg skiftet plugger og rengjorde pluggledninger i begge ender, samt skiftet luftfilter. Etter det gikk den til å få på alle syl men gikk ujevnt på tomgang og dro veldig dårlig.
      Når den ble varm ville den ikke starte. Starter igjen etter noen timer.
      Skiftet så  drivstoffilter.  Ble ikke bedre av det selv om trykket ble vesentlig bedre igjennom filter, det gamle var nesten tett.
      Etter skifte av drivstoffilterfilter så kjørte jeg varm motor. Var fortsatt merkbar dårlig motorkraft men den gikk på alle syl. Jeg ruset den opp og etter noen sek så døde den ut.  Og her står jeg pr i dag. Den vil ikke starte. Ingen gnist ut fra coil når jeg kobler ledning direkte på plugg (mot gods ).
      Jeg skiftet Pluggledninger, Coil og hallgiver. Har kontrollert at ny hallgiver gir signal og virker.
      Fordeler er stilt inn tilnærmet som den sto ved demontering og kontrollert opp mot ØD på svinghjul.
      Fortsatt ingen gnist.
      Har lagt merke til at tenningsmodulen som står ved coil blir meget varm når tenning står på. Hvor varm den skal bli er jeg usikker på? Men denne blir så varm at jeg ikke kan holde fingrene på den.
      Kan også legge til at det er ingen reaksjon på turteller når jeg kjører starter. Turteller virket når motor gikk.
      Temp.nåla i instrument beveger seg ikke selv om motor er varm.
       
      Har funnet fantastisk mye bra info på denne siden! :) Mange tråder med samme/tilnærmet problemstilling. Har fulgt feilsøking som beskrevet i disse men ikke kommet til bunns  enda.
      Her kan det selvfølgelig være flere feil.  Delmål er å få start :)
      Noen som har noe tips? :)
       
       
       
    • By AudiA52010
      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov Hei! Har en Audi A5 2.0L diesel quattro  fikk problem med den i dag, når jeg starter bilen og tar ut clutchen så rister det VELDIG, rister også når den er i fri, hører det på videoene jeg legger til.  Lurer på om noen kan si noe ut ifra bare dette? Og eventuelt hva som er normalt å betale for å reparere det. 
       
       

      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov IMG_4536.MOV
    • By Sivert
      Hei. har en Audi a6 c6 2010 modell med sentrallås problemer, er sånn når jeg låser opp bilen kan plutselig sjårfør døra åpnes fra utsiden men ikke passasjer døra og andre ganger motsatt. Er det noen her som har noen tips til hvor jeg kan feilsøke? har allrede sjekka gummi gangene i mellom dørene og karroseriet etter lednings brudd men alle kablene så hele ut.
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.