TKarlsen Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Denne ser jo hel og pen ut? Da jeg blåser pent i åpningen så er det "flow" i systemet. Alle 4 åpner seg Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 startgas is next Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Bare spraye startgass inn i åpningen på forgasseren? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 ja, men bare en liten duft eller to - det er (skal være) sterke saker. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Det aller beste er å sprute mens motor turner :)Det er ikke noe krise om det skulle bli for mye på en bensinmotor, værre er det på dieselmotor, det er fyfy! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Så trykke på starteren, få den til å gå på starteren mens jeg sprayer litt? Da skal jeg prøve på det :) Men la si jeg får start på den da, hva bør jeg gjøre da? La den stå å gå på tomgang en stund for å få gammel moro? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Korrekt :)Hvis den starter (og går) er det lurt å la den gå/kjøre litt før du stopper den igjen.Da er du et steg videre, neste da blir å rense forgasser :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Forgasseren har jeg nettopp sett på. Nyttet noen pakninger. Men usikker på justeringsskruene på tomgang og blandeskruen. Har lest litt, og nå skal den stå på grov/grunn innstilling +/- Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Den burde fremdeles starte, skal fint starte med gasspådrag selv om justeringsskruene er helt på jordet.Du får prøve med startgass først, så blir det lettere å jobbe ut ifra en teori. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 få start på den før du tenker på instillinger mm av forgasser. men når tiden kommer sett nålen i midterste hakk, luftskruen såvidt jeg husker 1½ turn ut (dette er bare beg.) så stiller du litt på lufteskruen inn/ut litt og ser hvor den sviver finest raskest, så justerer du tomgangsskruen til passelig tomgang ... husker jeg feil... kanskje... det er mange år siden! Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Hjalp ikke med startgass Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 OK, hvor sterk er gnisten? Ta en gammel plugg, brekk av / rett ut sideelektroden, legg pluggen til jord la start motor gå / ev. kick motor og se om gnist hopper fra center elektrode til jord - ca 10-12 mm ? Dersom den ikke hopper denne distansen i åpen luft kan du iallefall mistenke coil / CDI... Er det stor jobb eller lett å komme til kan du ta av topp + cylinder og sjekke spempel/fjærer/cylinder. Har den skåret / brent seg kanskje = liten kompression. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 Kan f.eks trim av scooteren gjøre at motoren tar stor skade? Og derfor den ikke starter nå Kan nevne at eksosen er renset opp. Ingen plombe der nå. Det er ny CDI, Det er satt i andre vekter + fjernet en ring der reima løper. Scooteren gjør lett 80km/t. Kan det turtallet/belastningen gjøre at motoren skjærer seg helt og blir ødelagt? Og at det er det jeg opplever nå Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 kanskje...................... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 For jeg har 3 CDI'er liggende her. En original, en billig utgave som jeg kjøpte på ebay og en mer påkostet "racing" CDI. Har også 2 coiler, originale og en ny. Tenkte kanskje det var coilen som var defekt. Sykkelen nekter å starte. Neste steg blir vel å ta en kompresjonstest vel? Da får man vite litt mer om motoren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg