Modshot Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Har hvert mye av å på med denna jettaen 2 /golf 2en min.fant ut hva som var galt. var en metal bit inni sylinderet. men nå er alt ok. må bare stille inn tenningen.har skaffet en slik. vet ikke helt hvordan den fungerer . vet at jeg skal koble den på tennplugg nr.1også er det pluss og minus. mens jeg skal lyse nedi girgassa ved svinghjulet det. hvilke merker skal jeg se etter? hvor mange rpm skal jeg ha? å hvordan skal jeeg stille inn tenningslyset. er et hjul jeg kan stille på. veet at tenninga skal være 6 degreese. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 Metallbit inni sylinderen? Hvordan har denne kommet dit? Har du målt kompresjonen på alle sylindrene? Er det er stroboskoplys foran på det apparatet ditt? I såfall kople klemme til sylinder 1, pluss til pluss på batteri og minus til minus på batteri. Motor startes og går på tomgang. Ta av vakuumslange inn på fordeleren og plugg slangen. Når du trykker inn knappen foran på apparatet vil lyset blinke når det er gnist på tennplugg 1, rett lyset mot svinghjulet og vri fordeler til merke for 6 grader FØD er plant med referansemerke i hullet. Se bilde under, eller bildene i linkene i dine to forrige tråder ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 Og ja, for å vri fordeler så må mutteren/bolten som holder klaven løsnes litt. Altså klaven rundt foten på fordeleren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modshot Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 Vet ikke hva pluggslange er, ja sjekka kompen å er fin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modshot Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 den diamanten er plasert annerledes på min.. Når jeg stiller inn med den går tomgangen saktere og mere ujevn.skal jeg lage et merke, som på bildeet? er en golf 2/jetta 2 1989 med GU motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Plugg slange betyr at du skal plugge slangen du tar av slik at motoren ikke suger falskluft gjennom den... Å plugge en slange eller et rør er å tette det. Om tenningsmerket på ditt svinghjul er mye tidligere enn det på bildet, da er sikkert ditt merke for 18 grader FØD. Still da tenningen som allerede nevnt, uten å ta av slange til fordeler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 til info så regner jeg med at du har forstått at du må skru ut hele denne plastproppen der? holder ikke å bare åpne opp lokket. må helt av desverre når man har håndholdt lampe Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg