Gå til innhold

justere tenning golf 2.

Ranger emnet


Modshot

Anbefalte innlegg

Har hvert mye av å på med denna jettaen 2 /golf 2en min.
fant ut hva som var galt. var en metal bit inni sylinderet. men nå er alt ok. 
må bare stille inn tenningen.
har skaffet en slik.

IMG_2412.jpg
 
IMG_2413.jpg

vet ikke helt hvordan den fungerer . vet at jeg skal koble den på tennplugg nr.1
også er det pluss og minus. mens jeg skal lyse nedi girgassa ved svinghjulet det. hvilke merker skal jeg se etter? hvor mange rpm skal jeg ha? å hvordan skal jeeg stille inn tenningslyset. er et hjul jeg kan stille på. veet at tenninga skal være 6 degreese.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallbit inni sylinderen? Hvordan har denne kommet dit? Har du målt kompresjonen på alle sylindrene?

 

Er det er stroboskoplys foran på det apparatet ditt? I såfall kople klemme til sylinder 1, pluss til pluss på batteri og minus til minus på batteri. Motor startes og går på tomgang. Ta av vakuumslange inn på fordeleren og plugg slangen. Når du trykker inn knappen foran på apparatet vil lyset blinke når det er gnist på tennplugg 1, rett lyset mot svinghjulet og vri fordeler til merke for 6 grader FØD er plant med referansemerke i hullet. Se bilde under, eller bildene i linkene i dine to forrige tråder ;)

 

Pic003a.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugg slange betyr at du skal plugge slangen du tar av slik at motoren ikke suger falskluft gjennom den... Å plugge en slange eller et rør er å tette det.

 

Om tenningsmerket på ditt svinghjul er mye tidligere enn det på bildet, da er sikkert ditt merke for 18 grader FØD. Still da tenningen som allerede nevnt, uten å ta av slange til fordeler.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår