Gå til innhold

Bestilling/anbefaling av eksos og motor problemer?

Ranger emnet


Imsdal96

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har tenkt til å bytte ut eksosanlegget mitt. 

 

Bytte ut kat med - http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=37278219&searchclickthrough=true&searchQuery=sports%20downpipe

 

Og eksosanlegget fra Xtremecar, eller hvor det måtte være: 

http://www.xtremecar.no/tuning/effektanlegg/audi/a4-b5-avant-estate-1-6-1-8-1-8t-1-9tdi-2-5tdi-94-00.html

 

 

Ellers, kom gjerne med innspill. :)

En annen ting jeg merka. Var på vei hjem fra Lillestrøm igår, plutselig så merka jeg på motorveien at jeg hadde en slags 90hk på bilen. Den gikk rett og slett dass, hørte ikke turbo lyden (TSSH TSSSH TSSSH) engang. Bruker KN filter, kanskje dette har noe å si? Monterte også BSR varmeskjold før dette skjedde. 

 

Bil: Audi A4 B5 1998 1.8TS 180hk orginalt. 

 

 

post-149177-0-72481700-1400484522_thumb.jpg

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ødelagt LMM med K&N filteret alt? 1-winking.gif

 

Ser at du liker å drive med bilen din, og vil anbefale at du kjøper deg en diagnose maskin. Den kan hjelpe deg mye. Får du problem med bilen er det bare å koble den til og lese ut feilkodene. Ligger det ingen koder i systemet så må du tilbake til god gammel feilsøking.

 

En annen "kjent" feil på de turboene er at armen på wastegaten setter seg (pinnen til høyre på bilde under). Opplevde det på naboen sin A3 1.8T. Den har jo 200hk+ men ble som en 1.8 non turbo da armen satte seg. Utrolig nok så hjalp det å smøre den litt. Virker enda. Du kan jo også sjekke de vakuum slangene i motoren. Den armen på wastegaten er vakuum styrt. Er det hull i en slange så vil den ikke klare å suge opp armen. 

 

IMAG0644.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ødelagt LMM med K&N filteret alt? 1-winking.gif

 

Ser at du liker å drive med bilen din, og vil anbefale at du kjøper deg en diagnose maskin. Den kan hjelpe deg mye. Får du problem med bilen er det bare å koble den til og lese ut feilkodene. Ligger det ingen koder i systemet så må du tilbake til god gammel feilsøking.

 

En annen "kjent" feil på de turboene er at armen på wastegaten setter seg (pinnen til høyre på bilde under). Opplevde det på naboen sin A3 1.8T. Den har jo 200hk+ men ble som en 1.8 non turbo da armen satte seg. Utrolig nok så hjalp det å smøre den litt. Virker enda. Du kan jo også sjekke de vakuum slangene i motoren. Den armen på wastegaten er vakuum styrt. Er det hull i en slange så vil den ikke klare å suge opp armen. 

 

IMAG0644.jpg

 

Hehe, mye jeg skal få "gjort" på bilen min. Men tar det litt med ro, har litt eksamen og slik igjen på skolen. Så må fokusere litt der enn på bilen. :P

Tror faktisk det ikke er LMM'en (enda), det jeg fryktet mest, er nok det siste du skrev. Regner med at årsaken. Har jo latt bilen stått i 2 min før jeg skrur av bilen hver gang etter hard kjøretur. 

 

Hvor får jeg kjøpt diagnose maskinen? Prøvde å lete litt rundt nå, men fant lite så.. 

 

Litt dumt å spørre, men hva skal jeg smøre den med? Altså, finnes sikkert mange smøre produkter, men hvilket produkt er egnet til dette? 

 

Må jeg drive å skru opp ting for å nå pinnen? Som for eksempel ta av varmeskjoldet.. :p 

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjøp en enkel håndholdt maskin. Så mye lettere å ha med å gjøre. Slipper driver problemer med windows, og det å dra ut hele den bærbare maskinen

 

Tenkte mer mot denne
http://www.bildiagnosebutikken.no/autolink-al319.html

 

Biltema har også håndholdte scannere om du ikke vil bruke så mye penger på en scanner

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-151361/

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjøp en enkel håndholdt maskin. Så mye lettere å ha med å gjøre. Slipper driver problemer med windows, og det å dra ut hele den bærbare maskinen

 

Tenkte mer mot denne

http://www.bildiagnosebutikken.no/autolink-al319.html

 

Biltema har også håndholdte scannere om du ikke vil bruke så mye penger på en scanner

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-151361/

 

Der ja! Er som "plug and play" opplegg? 

 

Tror du det er armen på wastegaten? 

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe rundt der ja, Enten hull i en vakuum slange, eller at armen har rustet fast. Du kan jo sjekke det selv. Få en kamerat til å starte opp motoren og små ruse motoren mens du ser på armen. Kan være trangt, så bruk gjerne et speil eller noe. Da skal du kunne se bevegelse i armen i det han gir gass

 

Er det ingen bevegelse på armen så begynn å sjekk vakuum slangene. De er billigst å bytte. Kan også være magnet ventilen som tuller ("styringen" til wastegate armen)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe rundt der ja, Enten hull i en vakuum slange, eller at armen har rustet fast. Du kan jo sjekke det selv. Få en kamerat til å starte opp motoren og små ruse motoren mens du ser på armen. Kan være trangt, så bruk gjerne et speil eller noe. Da skal du kunne se bevegelse i armen i det han gir gass

 

Er det ingen bevegelse på armen så begynn å sjekk vakuum slangene. De er billigst å bytte. Kan også være magnet ventilen som tuller ("styringen" til wastegate armen)

Hmm, hvordan ser man at armen ikke er defekt? :P

 

Magnet ventilen her du mener? 

 

https://www.google.no/search?q=magnetventil+audi+a4+b5&rlz=1C1CHMO_noNO578NO578&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=euh5U5qgJcLJOfGhgfgB&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#facrc=_&imgdii=_&imgrc=lWESt7iKEOEuvM%253A%3B-LISKuyGCvwN4M%3Bhttp%253A%252F%252Fdamage.devloop.de%252Fim000755.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.audifieber.de%252Faudiforum%252Fthreads%252F142765-Wie-hei%2525C3%25259Ft-das-Teil-Ventil-in-N%2525C3%2525A4he-Lader-A4-B5-1-8T%3B1024%3B768

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser bevegelse i armen så er den hel 1-winking.gif Eller da er vakumsystemet tett og alt virker

 

Har ikke fått prøvd fordi jeg rett og slett ikke er bilkyndig.. Blir litt vanskelig å sette meg i et spill... shakehead.gif 

 

Du har ikke tid du? Og keen på å hjelpe? Kan kjøre til deg også får du cash for det hvis ting går i orden.. Med mindre du bor i Stavanger/Bergen/Trondheim/Tromsø.. 

 

Bor nærme Gardemoen/Oslo. Så har liksom ikke problem å kjøre ned til Sandefjord eller Moss.. :) Du trenger selvfølgelig ikke, det er opp til deg! 

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du ser bevegelse i armen så er den hel 1-winking.gif Eller da er vakumsystemet tett og alt virker

Bilen har blitt fikset - og alt går som det skal! :) 

 

Var hallgiveren som snart hadde dødd.. Kosta meg 4300,- for å få fikset det på Møller, synes det var en grei pris. Fantastisk kundeservice mener jeg! 

 

Måtte også ta sånn feilsøking test før de fant ut av feilen var, kosta 1500,- hehhhe

 

Uansett, takk for innspill! :D

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår