Polo Classic Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by RSG60 Hørest ut som mye stress for en plystrelyd... Min erfaring med g-ladere er at de spytter ut en del olje som lekker ut ved tetningene rundt akslingen på g-laderen.. så uanset om det monteres catch-tank, så vil det bli litt olje i omløp. Og når da retur-åpningen på gass-sjellet står åpen vil det bli et temmelig møkkete motorrom.. , Nyoverhalte ladere skal ikke ha dette problemet. Hvis de har det har de slitt aksel, som da må skiftes Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Noen som har montert catch tank og div. filtre for å få plystre lyden ? Har litt lyst til å gjøre det på min, men sku helst har visst om noen andre som har gjort det før. Vis gjerne med bilde. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Originally posted by JungHanz Noen som har montert catch tank og div. filtre for å få plystre lyden ? Har litt lyst til å gjøre det på min, men sku helst har visst om noen andre som har gjort det før. Vis gjerne med bilde. Jeg gjorde dette på min, lyden ble rimelig tøff, men jeg hadde ikke riktig size på alle slanger og luftfilter, så det så en smule halvhjertet ut. Var uansett bare ett prøve prosjekt. Her er bilder av min: Og til slutt, hvordan det hørtes ut, litt dårlig film og lyd, men.. Film på lyden av komplett re route Jeg har koplet tilbake til slik det var til å begynne med, og jeg fikk den lyden jeg ville ha, dvs nesten..det ble nesten til den lyden jeg ville ha. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Er det kanskje bedre å koble på en blow off ventil ? Her er en tysker som har gjort det: http://www.blauertacho.de/doc/bov/vw/g-60/bov-g60.htm Men på det Peltz har gjort er det vits å ha så stort filter på laderen ? Eller er det egnetlig ikke noe vits å ha filter der i det hele tatt.. Han tyskern på blauertacho.de har bare satt ei metall plate over åpningen. Hvor har du kjøpt catch tanken ? Og hvor er ledningen fra catch tanken som skal føre olja tilbake til motoren ? Der røret som går til catch tanken satt på et rør som gikk fra forgasseren ? Hvor er det røret blitt av ? Jeg vet jeg er dårlig til å forklare men håper jeg gjør meg forståttt. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by JungHanz Er det kanskje bedre å koble på en blow off ventil ? Her er en tysker som har gjort det: http://www.blauertacho.de/doc/bov/vw/g-60/bov-g60.htm Men på det Peltz har gjort er det vits å ha så stort filter på laderen ? Eller er det egnetlig ikke noe vits å ha filter der i det hele tatt.. Han tyskern på blauertacho.de har bare satt ei metall plate over åpningen. Hvor har du kjøpt catch tanken ? Og hvor er ledningen fra catch tanken som skal føre olja tilbake til motoren ? Der røret som går til catch tanken satt på et rør som gikk fra forgasseren ? Hvor er det røret blitt av ? Jeg vet jeg er dårlig til å forklare men håper jeg gjør meg forståttt. 1. Filteret er for stort, derfor koplet jeg tilbake igjen (en av grunnene) 2. Går ann å kle igjen med metall plate, jeg hadde kun en prøve kopling på dette, så derfor to filter. 3. Ingen slanger går fra veihus vent - catch - catch - motor, men har sett de som går fra veivhus vent - g lader. 4. Røret ble fjernet, for å få den lyden og effekt jeg ønsket. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Åkei... Så Det er fra "hullet" der den orginale returluft slangen til g-laderen lyden kommer fra.. Ikke noe filter eller noe.. bare et hull ? Så catch tanken er der bare for å samle oljen ? Blir den ikke full etterhvert ? Hvor kjøpte du catch tanken ? Er vel egnetlig ikke nødvendig med en spesiell tank, er vel bare å bruke vilken som helst tank som tåler olje. Og har lufte hull på toppen. Er vel like greit å bruke ei metall plate for å tette g-laderen, da slipper man jo å kjøpe ekstra filter. pluss at det blir bedre plass. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Det er jo greit med dobbelt innsug på lader, når den sliter med dårlig tilluft fra før av... Samtidig er det jo bedre med et kaldluft inntak, enn to varmluft inntak.....? Særlig med sånn fyrstikkeske IC som Corra'n har............ ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by JungHanz Åkei... Så Det er fra "hullet" der den orginale returluft slangen til g-laderen lyden kommer fra.. Ikke noe filter eller noe.. bare et hull ? Så catch tanken er der bare for å samle oljen ? Blir den ikke full etterhvert ? Hvor kjøpte du catch tanken ? Er vel egnetlig ikke nødvendig med en spesiell tank, er vel bare å bruke vilken som helst tank som tåler olje. Og har lufte hull på toppen. Er vel like greit å bruke ei metall plate for å tette g-laderen, da slipper man jo å kjøpe ekstra filter. pluss at det blir bedre plass. Det er ikke det helt store problemet på Passat G60. Er bedre plass der nedi for å kople opp en slik løsning som jeg hadde koplet til, og i tillegg har Passat en frisk lyft slange fra skjer/hjulbue..denne har jeg ikke funnet på corra. Ble litt trangt på Corra, gitt. Ett mindre filter løser problemet. Catchtanken tar kun i mot olje damp, og blir ikke full på temmelig mange mil. Tanken ble laget av en dude på møre. Med to filter på laderen, suger den luft fra begge sider, mener jeg. Jeg fikk en forsinkelse på innsuget med gassen igjen, da han må suge luft fra scratch igjen. Vanligvis får han jo overskuddsluften via retur slangen. Denne blir jo spylt ut i motorrommet med en slik kopling.. Styrer nå med å finne ut av noen amerikanere som har montert BOV på sine biler, men så finne ut hvordan....hmmmmmmmmm Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Så det er overskuddslufta som spyttes ut i motorrommet som lager plystre lyden ? Tror nok det er bedre med e BOV, får nok kanskje en litt markant lyd. Og så ser det ut som om man slipper catch tank, om du ser pa hva han på blauertacho.de har gjort. Han har bare et lite filter der oljedampen kommer opp....... Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Har lest en god del om akkuart dette å fjerne returrøret til G-laderen for å få plystrelyden. Fant noen gode forum på wvvortex og the-corrado.net Nesten alle som gjør denne modden på disse forumene bruker ikke ISV-Rerout, de setter bare på et filter på ISV'n. Så det jeg lurer på er om det virkelig er nødvendig å reroute ISV'n. De fleste tetter også igjen det andre luft inntaket på G-laderen ettersom filteret blir liggende så utrolig nærme radiatoren. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Det som er trikset er å bruker alu adaptere på innsuget på laderen med fleksible slanger, fjerne kullfitertanken og sett et filter der, med skjerming fra hjulet og ha et på orginal plass med varmeskjold. Å ha bare et ekstra filter bak viften er verre enn varm innsugsluft. De som har sett under panseret på min skjønner hvordan Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Ja, det er ok, jeg skal ikke ha noe filter bak radiatoren. Ser gjerne et bilde av hvordan du har gjort det ! Men det jeg lurte mest på var det med ISV'n, om den trengs å reroutes ? I såfall hvor får jeg kjøpt et slikt T stykke som passer innpå slangen til innsugsmanifolden som passer til ISV slangen også, slik som Peltz har på bildet litt over her. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 gjerne kullfiltertanken????? ka oppgave den har da??? og kan man bare fjerne den??? Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Trodde den tanken gav en del signal til hjernen..?? Og da bør vell denne kanskje være på plass hvis bilen skal gå rett..? Hva jeg gjorde var ett test prosjekt. Men blir det montering av BOV på meg, skal jeg se om jeg får til å kople til ett ekstra filter der kullfiber tanken står. Så den her om dagen, grei plass å sette filter. Får både frisk luft inn og er en smule skjermet for dritt..litt skjermet i allefall.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 kullfibertanken får luftinga fra tanken, og diverse duppeditter åpner så bensindampen sleppes direkte inn i innsug ved tomgang så den skal gå lettere. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.