ken martin Skrevet Mai 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 hei!har et problem med at bensinpumpa ikke vil gå så derfor blir den tvangskjørt. Den får strøm ifra en kontakt rundt rattstammen (ikke jeg som har kobla).tenkte jeg skulle få den til å gå via rele', men ifra rele så får den kun 4,5v..har prøvd ett annet rele, men like dann da..Så er det noen som har en oversikt over sikring/rele boksen. må få undersøkt litt i ledningene.eller er det noen som har noe forslag til hva som kan være feil?golf 3 1,6 aft 96mod. Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 Relé 167? Har satt sammen tegningene som du kan måle etter. Som du ser, sjekk sikring 18. Bensinpumpe er G6. Bensinpumperelé er J17 S18 er sikring til pumpe G6 (og lambdasonde). Klikker det i bensinpumperelé når tenning skrues på? Om ikke mangler spenning fra ECU. Når du tar ut bensinpumperelé og måler mellom chassis og pinne 30 i relésokkelen, med tenning på, da skal du måle batterispenning. Om ikke er sikring 18 eller sikringsholder defekt. Mål mellom chassis og pinne 86 i relésokkel, med tenning på, du skal ha batterispenning. Mål mellom pinne 85 og 86 i relésokkel og skru på tenning, du skal da måle 12V i ca ett sekund. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ken martin Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 Skal prøve å måle etterpå :) Litt enklere nå :) Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ken martin Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 Var ikke noe spenning på pinne 30, men på pinne 86 var det batterispenning og mellom 85 og 86 var det spenning .. Er det noe med sikringsholderen da? Har 11,20 v både inn og ut av sikring 18. Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Stemmer det med oversikten i din bil at sikring 18 er til bensinpumperelé? Dersom tegning over stemmer med din bil så sjekk sikringsholder 18. Mål mellom sikringsholder (den siden som ikke har spenning når sikring er ute) og pinne 87 i relésokkel, her skal du ha kontakt ref. tegning. Se om du klarer følge ledningen fra pinne 87 i relésokkel og se hvor den ender. Og forresten, lad batteriet ditt, 11.2V betyr totalt utladet batteri. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ken martin Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Skal prøve å måle der ja:) Batteriet er bra det, har kjørt batteritest og bilen starter lett hele tiden.. Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ken martin Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Å ja,sikring 18 er til bensinpumerele :) Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Et oppladet (fulladet) batteri holder 12.8V, et totalt utladet batteri holder 12V ;) Er da sikkert spenningsfall i ledninger på veien til der du måler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Å ja,sikring 18 er til bensinpumerele Flott. Sjekk da ledning mellom pinne 87 i relésokkel til bensinpumpe og sikring 18. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ken martin Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Jepp, skal sjekke seinere idag :) Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ken martin Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 fant kontakten bak på sikring/rele boksen til rele 167 og sikring 18(?). fant ikke ut hvem ledning som gikk mellom sikring 18 og pinne 87 i relesokkel men..prøvde å måle mellom sikring 18 og pinne 87 i relesokkelen og der var det ikke noe spenning.. Siter Vw golf 3 1.6 96mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Du vil ikke måle spenning mellom sikring 18 og pinne 87 i relesokkelen til J17, her skal det normalt være kontakt (ledning imellom) og ingen spenning kan måles over en ledning som er hel. Om du vil bygge om litt; Under reléene har du noen skruterminaler, en av det er merket 30. Ta en ledning herfra, med 15A sikring på, og inn til pinne 87 i relésokkel til bensinpumpereléet. Da skal alt fungere, men om det ikke er kontakt mellom sikring 18 og forbrukere, så vil heller ikke varmeelementet i lambdasonden fungere. Da kan et annet alternativ være å legge en ledning fra terminal 30, fortsatt med sikring på, og videre til den siden av sikring 18 som ikke har spenning når tenning er på (og sikring ute). Sikring 18 trenger da etterpå ikke stå i. Hvilken metode som blir riktig finner du ut ved å måle hvor det er kontakt mellom ledninger til varmeelement i lambda og bensinpumperelé / sikring 18. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.