Jump to content

Hvordan brukte instrumentpanel passer om hverandre audi a6 c5

Rate this topic


BaardI
 Share

Recommended Posts

Hei! har da lest meg surrete her på nettet etter instrumentpanel til min bil. Manuell, sedan 2001 modell. spørsmålene mine er: 
Hvordan kan jeg bruke? har kode 4b0920900n, og vet at det er ihvertfall 2 andre som passer på den.

Hvor får jeg tak i dette (brukt! nytt koster nært 6000,-)?

Kan f.eks. et likt instrumentpanel, men til en automat bil passe over?

 

håper noen vet svar :) begynner å bli lei av å gjette hvor mye drivstoff jeg har (gikk nesten på en smell idag)

Slik jeg har skjønt det er det ikke noe problem med koding av nøkler eller kilometerstand. kan kilometerstand på et brukt panel kodes om på nytt?

/// BIS

Link to comment
Share on other sites

Stort sett er forskjellen området på turteller og speedometer, alt etter hvilken motor som står i bilen. Få tak i ett brukt fra samme modell, samme motorkode og girkasse, da skal det gå bra. Startsperre programmeres i det nye panelet, for dette må du nok til Møller.

Såvidt jeg vet, kilometerstanden kan endres med VCDS dersom tallet (standen) er under 1000 km, ellers ikke.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at jeg finner ikke det jeg har, men flere som ligner, har turtall som går likt, samme speedo, lik klokke osv. Men kodene ender på en annen bokstav (til 1.8t motor, som jeg glemte å nevne). Kan ikke Møller kode om et brukt instrumentpanel som har gått over 1000? hørtes ut som en veldig grisk måte å gjøre ting på...

/// BIS

Link to comment
Share on other sites

Ofte går to bokstaver om hverandre da en erstatter en annen (utgått modell). Kan 4B0920900K være det du leter etter?

Møller kan kode om uansett. Om de kan endre km-stand på et som har passert 1000 km vet jeg ikke, men vet VCDS ikke kan endre dersom standen er over 1000 km.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Den der K varianten har jeg sett på ja. Alt ser helt likt ut, inkl. kontaktene bak. Men er greit å være sikker før man vinker farvel til pengene :) Har fått varierende svar fra verkstedet om det går an å kode om etter passert 1000 eller ikke. Må vel nesten bare prøve å kjøpe et også se hva som skjer. I verste fall blir vel bilen stående fordi startsperren slår seg vrang

/// BIS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By MariaJRoten
      Hei. Jeg kan ikke noe om bil, så beklager mangel på fagspråk...
      Da jeg var ute og kjørte min trofaste Volvo V70 (2002 modell) hang alle nålene i instrumentpanelet seg opp på de verdiene jeg hadde hatt ca. 3 minutter etter starten av kjøreturen. Da jeg skrudde av tenninga sto de fortsatt på samme plass i noen minutter, før de så sank ned til 0 og alle lys slukna. Da jeg starta bilen igjen var det ikke noe liv i dashbordet, bortsett fra at varsellampa for setebeltet lyste rødt og motorlampa lyste oransje. Trekanten som alltid varsler om "Larmsystem service erfordras" ved hver oppstart fungerte heller ikke (hehe)... :-P Resten av vraket fungerte som normalt. 
      Etter litt om og men fant jeg ut at det kanskje kan være sikring nr. 24 som skal styre dashbordet, men da jeg tok den ut og sjekka var den i orden. 
      Jeg har sett på flere forum at liknende hendelser har skjedd med mange andre V70'er. De fleste av de innleggene var veldig gamle, så derfor ønsker jeg å sjekke hva som er dagens status for dette problemet. Er det noe mer jeg kan prøve selv for å finne ut hva som er feil, og hvor anbefaler dere å dra for å få hjelp (bor i Trondheim)? Er det trygt å kjøre bilen midlertidig selv om instrumentpanelet ikke fungerer (bortsett fra at jeg risikerer å få fartsbot, gå tom for bensin, overoppheting, osv...)? 
      Maria 
    • By Robert Mikalsen
      Hei! Har en 2004 mod A6 C5 Avant quattro med vanlig understell pr. idag. Spørsmålet mitt er: hva skal til for å bygge om til S-line understell? (Hva er forskjell?) Og hvor får en kjøpt dette? (OE-nummer?) 
      På forhånd takk for svar
    • By Askulf
      Hei,
      Jeg har hatt nokså kul motorlyd siste halvåret, men nå har eksosrøret knekt like bak fleksi-røret så det er på tide med reparasjon.
      A6 C5 2003 1.8tq. Mener motorkoden er awt.
      Jeg tenkte først å kappe på begge sider av fleksirøret og kjøpe et skjøte-fleksirør på Biltema til et par hundringser, pluss klammer for å skru fast. Men de hadde ikke dimensjonen, jeg mente jeg målte mitt til 54mm diameter. Jeg sveiser ikke, så da måtte jeg satt inn bilen på verksted evt.
      Jeg ser at BS bildeler har hele røret til en liten tusenlapp Eksosrør, Foran så vurderer derfor å gå for dette. 
      Hva tror dere om planen? Innspill eller tips mottas med takk!
    • By funkjoy
      Volkswagen Passat 2008 1,9 Tdi, b6 3c blc tror jeg var kodene for bilen.
      Hei!
      Passaten til min søster startet ikke, det var ingen feilmeldinger eller varsellamper som lyste.
      Den ble da levert på VW merkeverksted.
      Det ble feilsøkt og byttet drivstoffpumpe i tank.
      Bilen starter nå, men de leverte ut bilen med et instrumentpanel som blinker i alle retninger, lyset går av og på osv.
      De sier de tar 1875,- pr time for feilsøking av elektriske feil.
      Så da lurer jeg på om noen har vært borte i lignende problem med instrumentpanel?
      Kan det være dårlig kontakt mellom instrumentpanel og instrument ecu?
      Er det vanskelig å skru ut instrumentpanel?
      Takker for svar :)
       
    • By Howie84
      Hei. Passat B6 2007 modell. Alle basselementene fra DynAudio var plutselig sprengt. Ikke lett å finne erstatter. Noen her som skal selge eller tips om hvor jeg kan få tak i? Setter stor pris på all hjelp:)
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy