Mazda 626 Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Hei,Min Toyota Camry 2002 modell har begynt å ruste på den ene bakdøra (område på ca. 5x15 cm). Har nå begynt å pusse det ned og har et spørsmålSe bilde. Jeg kommer ned til stålet de aller fleste steder, men på bildet ser dere noen steder som er mørkere enn andre. Her klarer jeg ikke å komme helt ned til blankt stål. Hva gjør jeg der?Skal putte på "epoxy-rust-stopper", primer, sparkle, lakke og klarlakk. Er det et "must" at det må være helt stålblank før jeg legger på "epoxy-rust-stopper"?Ville satt kjempepris på litt hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Sandblåsing er det beste for å fjærne rust i porer, sliping tar ikke alt. Om du trenger å fjærne alt før du har på primeren du har kjøpt ? hva står i teknisk info til primeren da ? Du har jo også hull der ser jeg, det må sveises eller limes først, er ikke nok med bare å sparle over hull, da sparkel trekker vann som en svamp, og vil trekke til seg fuktighet fra baksiden Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Heisyns jeg kan se litt antydning til litt mere rust som du må ta bort, alt som har den typiske rust fargen må bort, for eller går det bare noen knappe år så er rusta tilbake, er det hardt eller porøst eller er det lakk? Er bare nødvendig og pusse til stålet der det er rust, og et lite området rundt. Sånn at man vet at det ikke kommer tilbake, prøvd med stålbørste? Må sparkle uansett. Nederste del syns jeg ser veldig bra ut. Vilken farge er det på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet April 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Hei, Takk for svar. Skal sjekke ift. primeren. Stemmer at det er små hull der. Hvordan lim må jeg bruke? Hilsrn meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet April 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Hei Volvojens! Takk for svar. Det er hardt. Jeg har kjøpt sånn stålrondell som jeg bruker på drill. Har fått tatt bort det aller meste, men noe som er igjen. Jeg er usikker på om det er rust eller hva det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet April 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Jeg sitter på hytta i nærheten av Sverige så tenker å ta en tur dit å kjøpe lim nå hvis noen har kjennskap til hva slags lim jeg kan bruke på rusthullene? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Av enlanna grunn tenkte jeg tec7, limer alt unntatt silikon og ptfe produkter, tåler 30 minus og 95 plus grader. Kan også brukes på metall, er motstandsdyktig mot vann, mugg,sopp, er lett og ha med å gjøre også, men vet ikke om noen har brukt det til det du skal bruke det til, har brukt det på så sykt mange andre ting på bilen. Hvis det er virkelig hardt så er det nok ikke rust, For og si det sånn, limer man to planker sammen så knekker plankenne før limet gir seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Har lest litt rundt og ser det er noen som bruker glassfiber sparkel istede for sveising. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Sparkel til å tette hull er ikke bra, da sparkel trekker vann/fukt som en svamp, og det er det samme om det er kombisparkel eller glassfibersparkel, Tech7 passer heller ikke til dette formålet, må bruke en 2K lim Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Den grønne glassfibersparkelen fra PlasticPadding med herder pleier å holde ganske bra både på båt og biler. Må banke en bulk først så du har noe å fylle i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Karosserilim, glem alt annet, sandblås, og karosserilim over der det er hull. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Det kan jo ikke være feil å bruke 2k lim eller kjemisk metal til slike ting. Kjemisk metal er jo også helt vanntett selv om det likner litt på sparkel i "våt" form. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 18, 2014 Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Den grønne glassfibersparkelen fra PlasticPadding med herder pleier å holde ganske bra både på båt og biler. Må banke en bulk først så du har noe å fylle i. All sparkel, uansett hvilket merke det er, holder bra til både båt og bil, man all sparkel, uansett hvilket merke det er, trekker vann/fuktighet som en svamp, så den må være forseglet på alle sider for at den skal unngå og trekke vann/fukt, derfor er det ikke noe lust å bruke sparkel til å tette hull, uten at du kommer til å legge på grunning og topplakk på baksiden også Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 23, 2014 Rapporter Share Skrevet April 23, 2014 Noen som har vært borti dette: Ferro-bet Rustfjerner. Som de selger på Jernia. Ser ut som det får brukbar omtale rundtom.Tenkte prøve det selv. Og så da kasnkje den Zink grunningen deres etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LudaC Skrevet Mai 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2014 ferro-bet rustfjerner først også zink grunningen deres er helt genialt på rust. Fadern selger ferro-bet å jeg har prøvd mye av produkta å det er å anbefalle på det sterkeste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg