Gå til innhold

Xenon kit (CAN-BUS) til 2004 Audi A4

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

Hei, fikk i går en ny bil og vil gå til anskaffelse av xenon til nær,fjern og spredere. Jeg er klarover at jeg trenger noe som støtter canbus slik at jeg ikke får feilmeldinger o.l. Det jeg lurer på er: hva burde jeg velge? Jeg trenger H7 til alt, og vil helst ha 6000k. Jeg veit det finnes finnes mye billige kits på markedet men er det verdt å betale rundt 2.6k istedet for rundt 1k for samme x antall kits? 

 

Er det virkelig verdt å gå for noe slikt: http://www.theretrofitsource.com/hid-systems/morimoto-elite-hid-system-h7.html#.U0OqVvl_t1Z ovenfor evt noe slikt?: http://www.ebay.co.uk/itm/CANBUS-XENON-HID-CONVERSION-KIT-ICE-WHITE-ERROR-FREE-H7-6000K-/110919715258

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å nevne at sånne kit er ulovlig, for det vet du nok fra før smile.gif

 

Men kjøp xenon kit fra xtremecar her i Norge. 500kr per kit + no error adapteret, og de bruker digitale AC ballastere. Sånne billige ebay DC ballastere blinker, og lyser i alle regnbuens farger til slutt. Jeg har et sett fra xtremecar og de er de beste jeg har prøvd. Og jeg har prøvd mange forskjellige. 

 

En kamerat monterte nettopp et sett i grøftelysa, + ebay kit i nær og fjern. Eneste settet som ikke tuller nå etter 1-2uker er grøftelysa som er kjøpt hos xtremecar

 

Og til slutt. Ja, det lønner seg å kjøpe et kit som koster mer og som du vet virker. Faren min liker billige ebay ting så han kjører med billige sett. I det han skrur på fjernlysene så mister han FM signalene på radioen ;) 

 

http://www.xtremecar.no/xenon-kit.html

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å nevne at sånne kit er ulovlig, for det vet du nok fra før smile.gif

 

Men kjøp xenon kit fra xtremecar her i Norge. 500kr per kit + no error adapteret, og de bruker digitale AC ballastere. Sånne billige ebay DC ballastere blinker, og lyser i alle regnbuens farger til slutt. Jeg har et sett fra xtremecar og de er de beste jeg har prøvd. Og jeg har prøvd mange forskjellige. 

 

En kamerat monterte nettopp et sett i grøftelysa, + ebay kit i nær og fjern. Eneste settet som ikke tuller nå etter 1-2uker er grøftelysa som er kjøpt hos xtremecar

 

http://www.xtremecar.no/xenon-kit.html

 

Som du nevnte er klar over at det er ulovelig, men klarer ikke mer pissgule lys :P men takk for svar da blir det nok slike framfor billig greiene på ebay ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har problem med pissgule lys og fordi du har det så trenger du ikke og sette andres liv i fare. I spredere kan du sette LED pære da blir de hvite og de er uansett ikke brukenes til annet formål enn kjørelys på dagtid.

 

Tenk på dine medtrafikkanter!

 

. At jeg monterer et xenon kit vil ikke drepe alle jeg møter... det er snakk om prosjektorlinser og ikke reflektorer som lyser som en lyskanon.... og ikke prøv å gi meg "dårlig samvittighet" møter 100+ biler daglig med kit og sitter her den dag i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har problem med pissgule lys og fordi du har det så trenger du ikke og sette andres liv i fare. I spredere kan du sette LED pære da blir de hvite og de er uansett ikke brukenes til annet formål enn kjørelys på dagtid.

 

Tenk på dine medtrafikkanter!

Rasle, nå må du se realiteten og innse at MR. Xenon ikke har tenkt til å drepe noen, men kun få bilen til å fremstå som nyere.. Pistoler dreper ikke mennesker, syke folk gjør! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mer lovlig for det.. 100 biler + er vel en av årsakene til at dette er blitt et kontrollpunkt på EU-kontrollen.

Har aldri sagt det blir mer lovlig fordi 100 eller 1000 kjører med xenon kit. Tenkte jeg bare skulle nevne at jeg mot alle odds overlever møte med biler som har xenon kit daglig... tro det eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvorfor dette er ulovlig da.. 100+ var brukt som grunnlag på hvorfor dette er blitt et kontrollpunkt på EU-kontrollen ikke at det var mer lovlig. Og langs veien er det andre enn deg,gående syklende etc.

 

 

Jeg orker ikke diskutere med en som sitter i bilen klar med refleksvest og varselstrekanten i hånda... dette blir en evig diskusjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at billige xenon kit er mer enn bra nok. Har billige kit fra biltema og trolltuning i nærlys,fjernlys og spredere. Har sittet der ett år uten å ha ett eneste problem, Ga vel 500kr pr kit å når de skal byttes ut så kommer jeg til å kjøpe samme kit igjen. Ser ingen grunn til å betale 1500kr pr kit.

 

Mine xenon kit har enda ikke drept eller skadet noen medtrafikkanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår