mb190.2.0.l Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 har en 190 1989, som jeg fikser på, men forgasseren på denne er defekt. lurte på om noen hvet hvor jeg kan få tak i en ny/brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 Volvo 240 er vel den letteste plassen å finne en brukt forgasser.Pierburg 175CDHar du prøvd å skifte membran og fylle olje på den?Biltema har deler :-)Forøvrig så er neppe en forgasser fra 240 korrekt dyset for din bil, men det er tilnærmet lik forgasser. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190.2.0.l Skrevet April 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 takk for svar. nei har ikke sjekket membranen, det er flere som sier at pierburg forgassere ikke er noe tess? er det noen andre forgassere som vil passe på denne, eller er lett å tilpasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 Forgasseren er ikke noen dårlig den, folk som sier den ikke er noe tess vet vel ikke hva de snakker om. Det finnes ikke flust med forgassere som passer på orginalt innsug heller.Hva er problemet du har egentlig?Den er vel ikke den mes egna til trimming. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190.2.0.l Skrevet April 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 slik ser den ut, den fusker og går ujevnt under kjøring, enten sviver den ikke på tomgang ellers sviver den på 2000rpm. har sjekket vakum slanger og byttet disse har også satt på en ny pierburg flens. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 Nå er det jeg som har blingsa litt, jeg siktet til den de brukte på de litt eldre M102-motorene jeg. Beklager. Hadde helt glemt at de fikk en stående forgasser senere.har du noen bilder og mål av forgasserflensen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190.2.0.l Skrevet April 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 ok jeg har ikke mål men har en link til flensen med bilde http://www.delespesialisten.no/bildeler/forgasseranlegg/flens-forgasser/106458. takker for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 6, 2014 Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 Det er dessverre aldri noe moro å feilsøke på en forgasser med så mye leamikk utapå.Mulig du kan ta en telefon til forgasserservice og høre om han har vært borti dette og evt. har tips til en bytteforgasser.Evt. montere innsug og forgasser fra en eldre M102, som er litt enklere.Disse forgasserne har jeg ikke vært bort iselv, men uansett så er det greil å sjekke alle membraner, dyser og ventiler så godt en kan.VW Golf2 har også en pierbrurg som ofte får problemer med høy tomgang og fusking, neppe samme forgasser, men kanskje lignende systemer som styrer ting.Har du sjekket ut at ikke choke står litt på? Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190.2.0.l Skrevet April 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 ja det kan ringe de og høre. har sjekket at choke er i orden får demontere den å sjekke dyser og membran og se. verdt ett forsøk. har du vært borti weber 32/26 kan få tak i en som er lite brukt. evt om det vil være mye arbeid å tilpasse? isåfall hva kan jeg bruke for å lage overgang fra forgasser til flens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2014 Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 Din gasser ser ut som en Pierburg 2EE, de på Golf 2 er oftest Pierburg 2E2 og har en temmelig lik flens som din, kanskje lik Golf finnes også med 2EE-gasser. Når forgasserene på Golf (2E2) sliter med for høy tomgang så er det enten falskluft som gir pådrag vha vakuumklokke, eller (defekt) vokselement som fysisk åpner gasspjeldet (går på kjølevannstemp). 2EE har elektrisk choke og har ikke de samme problemene med dette. Dine problemer kan være av elektrisk art eller hull i vakuumslanger, hvertfall vedt å sjekke ;) 2E2 Om du mener Weber DG(A/E)V 32/36 så har denne en helt annen flens med fire bolters innfesting. Jeg har selv laget overgang fra Keihin 1 (Audi 80) til Weber DGV 32/36, laget av en 12mm tykk aluminiumsplate. Bilder i DENNE TRÅDEN, innlegg #15. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2014 Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 Sjekket litt. Golf/Jetta/Passat mellom '83-'91med motorkode GU, EZ, RF og PN er levert med Pierburg 2EE. Klarer ikke bekrefte om den har samme flens som 2E2 men ser skremmende likt ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190.2.0.l Skrevet April 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 ja den ser veldig lik ut. det er jo noe som absolutt er verdt å sjekke. hadde vært genialt om jeg kunne brukt pierburg 2EE. :) takker for hjelp. hva er din erfaring med weber 32/36 bør jeg kjøpe den uansett i og med at den er så lite brukt og jeg får den for 800. har hørt at det er veldig krevende og justere de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2014 Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 2EE er det du har i dag antar jeg. 2E2 er de mest brukte på VW Golf. De har nesten like mye leamikk som 2EE, dog veldig lite elektrisk, mest vakuum og kjølevannsoperert. Weber DGV 32/36 (5A) er en bra gasser med manuell choke. DGAV har kjølevannsoperert choke og DGEV har elektrisk choke, ellers identiske med DGV. Har selv kjørt lenge med DGV og den gir mer bunndrag effekt enn de to andre nevnt her. Lavfartskretsen er meget enkel å justere/finne ut av, men for å finne de riktige dysene til til hovedkretsen bør du ha tilgang til bredbåndslambda og rullende landevei, samt masse dyser og en utførende som vet hva han driver med ;) Er gjerne andre som har brukt DGV på samme motor som din og har erfaringer med hvilke dyser som duger? Sjekket dysetabell for Mercedes men det nærmeste med DGV var 250... Litt om DGV 32/36 Einar reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 6, 2014 Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 DG*V 32/36 er en veldig bra forgasser, men innehar du ikke kunnskapene til å lage en adapterplate og tukle med dysing, så tror jeg det er bedre å la være.Veldig vanlig på 2.0 Ford frem til 7/85, da med vannchoke. Om du vil, så kan du jo kjøpe denne forgasseren, og ha den som reserve. Skulle ikke forundre meg om du kan dyse den som en 2.0 ford, og prøvd der, så lenge motorvolum og maks turtall er noenlunde likt tror jeg det vil funke, om enn ikke helt optimalt(Ford er veldig overkvadratiske).Tror neppe det er noe problem å selge igjen, men pass på at det er en ekte Weber, ikke en kopi fra "weber north america", de skal ikke være blanke og glatte, og logoer skal være støpt inn, ikke klistremerker.Forøvrig fikk du mange gode tips fra Quattro73 her. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190.2.0.l Skrevet April 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 takker for hjelp. da tror jeg jeg går for en 2E2 og prøver det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.