Laugen Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Hei! Jeg har en v50 1,6 D 2007 der jeg opplever en del gynging/vugging i hastigheter rundt 50 km/t. Fra 0-50 km/t er det ille, men kanskje verst rundt 50 km/t og tredje gir. I hastigheter over 50, avtar det noe. Til tider helt borte. Jeg har byttet bremseskiver og klosser for kort tid siden, da jeg opplevde risting ved nedbremsing, og det problemet er borte. Hva er dette, og er det kostbart :)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Du kjenner det allerede så fort bilen er i bevegelse, altså i 5-10km/t? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laugen Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Ja, svakt. Så blir det litt verre frem til 50, så minsker det igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Sjekk at alle hjul er dratt til ordentlig å sitter sentrert.Jekk opp bilen og snurr dekka fort rundt og se etter separasjon, selv om det er heller tvilsomt.Kontroller slakk i hjullager.Har det nylig vært arbeidet/reparert noe ifm. hjuloppheng? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Mars 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Du kan prøve å gynge litt på bilen når den står heilt stilt.Det er best å ta tak i taktet å gynge litt. Viss den vugge/gynger for mykje då, så er det slitte fjørar eller demparar. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg