OpelFantomet Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 heisann. jeg kjøpte meg en audi a6 1,8t. men så plutselig så jeg at motorkoden er adr. jeg er ikke så kjent med disse motorene. men vet at adr er nonturbo. men så lurer jeg på om d muligens har vært et motorhavari og muligens at toppen har blitt byttet. mne spørsmålet er. er d noen forskjell på Adr og Atp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Har du blitt lurt? Er det turbo på motoren din ;) ADR er en 1.8 125 hk sugemotor, AEB 1.8T som ofte stod i B5 og C5 er 150 hk. ATP? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 veit da sørn æ :P står i vognkorte at d e 1.8t å alt av turbo og intercooler osv er dær. men stussa litt over toppen :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Mener du APT? Det er isåfall også en 1.8 sugemotor. "lik" ADR motoren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 mente aeb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Så om jeg har forstått riktig, så er bilen egentlig en 1.8T. Men motorkoden er ADR? Men den ADR motoren har både intercooler og turbo? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 altså om d er en aeb motor med adr topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 bilen er registret med en 18t 20v aeb.. men så titta æ på motorkoden så står d adr. så lurer på om det er noen forskjeller på disse toppene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 altså grunnen jeg lurer på dette, er fordi jeg skal bruke motoren i en golf mk3. så viss noen kan litt info så hadde vært supert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Hvilken årsmodell er bilen? Motorkoden står ikke på toppen, men på blokka, derfor må du i såfall ha en ADR bunndel og muligens en AEB topp? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 heller motsatt vill nå jeg si. at det er aeb blokk med adr topp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 bilen er en 98 modell Audi a6 1.8t 20v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 Hvilken motorkode er det på blokka da? Er merke øverst på blokka litt bak senter på førersiden. Dersom det er ADR-topp på den så håper jeg kammene til AEB er satt over, ellers vil den bruke mye bensin og være 'litt død' i bunnregisteret. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFantomet Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 har ikke sjekket. men skal d stå aeb på blokka også? jeg har ikke peiling på hvorfor det er en adr topp. synes det er helt høl i hue viss de har bare slengt på en topp som ikke hører til motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg