andre78 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Har problemer å starte bilen når bilen er kald. (starter lett når den er varm) glødder så kinner jeg til bilen tar litt men stopper med engang. slik holder det på lenge. så plutselig starter den og går ved ett lavt turtall i noen sekunder før den går normalt. latt så bilen stå og gå noen min... og når jeg kjører og kommer til ett kryss eller noe der jeg må stoppe og kjøre igjen så har ikke bilen noe puff/krefter. etter noen min kjøring er bilen helt ok igjen.... hva kan være gale? har nett hatt bilen på verksted og byttet pakninger i dieselpumpa (de 2 øverste i de 2 lokka) byttet hos Minges universal service i Trøgstad (driver med bosh dieselpumper) når jeg hentet bilen der så sto jeg i 15 min før jeg klarte å starte bilen. mekanikeren kom ut og så gi masse gass når du starter. så kom den tilslutt. spurte da om de hadde justert pumpa med dataprogram vag.com ,nei de trengte de ikke så han. var nesten sikker på de skulle det. men han nekta. gikk hjem og søkte. og som jeg tenkte. bytter en de pakningene så må en justere etterpå. ligger fler videoer om dette på nett. for å komme til de pakningene så tar de jo av justeringsskruen og tar av lokkene som må være helt nøyaktig på lik som det var. sendte minges mail om dette. og de svarte med de ikke justerer men tar ting på gefylen da bilen går bedre da. noen som har peiling på dette? kan dette ha noe med problem å starte? de bytta og returslangene. er en a6 2,5 tdi r5 96 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Dette er reklamasjon, er det ikke? Var alt ok før verkstedbesøket så er det ingen tvil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 ja den startet ok da. og det selv med mangen minus grader. skal ikke det justeres når de tar av lokkene på dieselpumpa? er jo justeringsskrue. og lokket må settet på helt nøyaktig. bytta glødeplugger uten noe forskjell. pga han mekanikeren sa er nok glødepluggene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Ja, skal innjusteres. Ikke gi deg, reklamér da dette skjedde etter besøket hos de. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 er jo useriøst å ta ting på gefylen og ikke bruke program. dette for bilene går bedre ifølge de. de drive ett seriøst dieselpumpeverksted. tenke det kan være flere som har fått samme behandling. når jeg kom hjem etter bilen var hos de så var motordeksel veldig tilgrisa. (eg vaska det før eg satt den der) og pakningene låg fortsatt i motorrommet. og motoren hadde masse diesel på seg. forventa at de hadde tørka vekk eller spruta på sånn fordampervask eller noe slik. virka som en hurtigjobb inn og ut. gammal bil. han klager nok ikke..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.