Gå til innhold

Bytte Orginal BilStereo, Golf 5, Kenwood Eller Eonon.

Ranger emnet


MkCent

Anbefalte innlegg

Trenger nytt bilstereo anlegg på min golf 5, har bare orginal spilleren og ik veldig stolt av utsendet.

har sett litt rundt og det koster litt for en skikkelig en, men føler liksom ikke det er så viktig med GPS når man kan bruke GPS på iphonen på mange av de nye spillerne. så trenger gjerne noen tips og anbefalinger på noen rimlige spillere. 

Det jeg er mest opptatt av er at det skal være noe bedre lyd enn den orginale spilleren og bluetooth, sånn at man kan bruke appene man har på iphonen. og en helt ok stor skjerm ca 6-7tommer. og alt som kommer i tillegg er bare et pluss. 

 

Har sett på KENWOOD DDX-4023bt: http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/lyd-bilde/multimediaspillere/kenwood-multimediaspiller-med-bluetooth/

 

 

Og sett på de forskjellige EONON utgavene for Volkswagen som Feks: http://www.eonon.com/Car-GPS/Specific-Car-GPS/VW/GM5152.html
 

noen som har noe erfaring fra å bestille på nett og eller bestilt på www.eonon.com før?? og om GPS'n funker i norge?
Den har tydligvis norsk meny.

Noen anbefalinger til spiller i samme prisklasse?

 

 

Tusen takk for alle svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er opptatt av lyd så se bort fra billige EONON spillere, 

 

Kenwood spilleren er helt kurant. Har montert mange 2DIN kenwood spillere i nyere passater. Helt grei spiller, fin lyd. Mye spiller for pengene

 

Andre gode spillere i ca samme prisklasse er jo Pioneer AVH-X2500BT og Alpine IVE-W530BT. Både Pioneer og Alpine er jo kjent for å ha en av de beste spillerne da det kommer til lyd. Men de koster jo litt mer, spesielt Alpine spilleren

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt som står oppgitt på kinaspillere kan du lett se bort ifra. Gode spillere har ca 4x20w RMS, kinaspillere litt mindre... Men det er ikke watt som bestemmem hvordan det skal låte, det er det kvaliteten på komponentene INNI spilleren som avgjør, og her er pioneer og alpine veldig gode. "billige" kinaspillere har billig innmat, og det gjennspeiler seg i lydkvaliteten. Du trenger ingen overganger FRA rcd300 til Kenwood, for rcd300 skal du jo fjerne, hehe ;)

Du trenger derimot en overgang fra bilens stereokontakt, som passer i isokontaktene på kenwood spilleren. Slik som denne feks: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1007_1014/products_id/2591

Har du multiratt så må du ha overgang som støtter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke 'se' om lyden fra den er bra, det må høres. Ellers er det en kjennsgjerning at mange billigmerker ikke spiller videre bra - hør på anbefalinger fra andre.

Hvor mange watt spilleren er merket med har lite og ingenting å bety når det kommer til lydkvalitet, dette siden billigmerker er meget flinke til å lyve temmelig mye på tallene. Kenwood merker nok sine spillere med RMS med nokså høy THD, billigmerker med PMPO, et tall som kan deles på minst 5 før man nærmer seg sannheten.

 

Sjekket litt, Kenwood DDX-4023BT er 4x16W RMS med 0.3% THD.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den kenwood DDX-4023bt hører veldig lovende ut da, finner liksom ik noe som er like billig, føler man får mye får pengene for en veldig bra spiller uten navi.

 

Er det vanskelig å bytte ut dette selv? Sett litt på YouTube osv, virker veldig lett. Lurer bare på hvilken kabler man trenger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg bare den ramma? Og ik den metallbeholderen? Og hva heter kablene eller overgangene? Hva skal jeg spørre etter?

 

Hvis du skal sitere et innlegg så skriver du i feltet under teksten som siteres - slik jeg gjorde nå 1-winking.gif

Og ikke skrives ikke som ik, men som ikke 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sitere et innlegg så skriver du i feltet under teksten som siteres - slik jeg gjorde nå ;)

Og ikke skrives ikke som ik, men som ikke ;)

 

Okey?.. Det er ikke norsk prøve akkuratt, men jeg skjønner godt hva du mener :) men vet du om man trenger den ramma man har inne skjult i anlegget eller bare den lille ramma utta på? Og hva heter kablene, hva skal jeg liksom spørre etter? :) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er ingen norskprøve, men vi har regler her på forumet for hvordan man skal skrive 1-winking.gif

 

Se på siden til Transmedia, tipper du der finner det du måtte trenge smile.gif Og om du skulle trenger noe i tillegg så kan de svare deg på det :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt klart regner jeg med og klart for å åpne opp etter å kjøpe alt i morgen.

 

Kenwood DDX-4023BT fra Bilxtra,

 

Volkswagen, ISO-overgang fra Transmedia og 2DIN ramma fra Elutstyr.

 

hvis jeg har skjønt riktig er det vel alt jeg trenger?

min siste post og siste spørsmål :P så slipper jeg å mase mer! haha

 

http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/lyd-bilde/multimediaspillere/kenwood-multimediaspiller-med-bluetooth/

http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1007_1014/products_id/2591

http://www.elutstyr.no/bilmerke-tilbehor/adaptere-vw/acv-vw-radioadapter-dobbel-din-golf-v-passat-touran-stk.html

 

Tusen takk for hjelpen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 2DIN ramme og ISO kontakten får du nok kjøpt på bilxtra smile.gif Så slipper du å vente på posten før du får den. Transmedia er heller ikke den raskeste butikken her i Norge. 

En annen ting du kanskje trenger er antenne overgang. Usikker på hvordan den er på Golf, men det finner du ut av 

 

Så det letteste er å dra til bilxtra og si du skal ha den 2DIN spilleren og alt du trenger til å koble og montere den i en Golf. Så vil de på bilxtra hjelpe deg. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår