torgjoh3 Skrevet Februar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2014 Motorelektronikklampa lyser etter litt kjøring. Merker et lite rykk like før lampa tennes. Bilen har vært på service (ikke merkeverksted i området) og følgende koder vises: P0120: Gasspjeldstillingsføler, P0220: Gasspjeldsføler krets 2, høy spenning, P1550:Finnes ikke elektronisk gasspjeldkontroll redusert spenning, P1525 Finnes ikke nødkjøring stillingsfeil, P1613 Finnes ikke, intet/feil signal fra startsperre. Når feilkodene blir slettet, kommer de opp igjen etter 5-10 minutters kjøring. Feilkodekombinasjonen kommer opp hver gang dette skjer. Motorstyreenhet er sannsynligvis defekt og må skiftes. Alt dette i flg verkstedet. Spørsmålet mitt er da dette: Er verkstedets konklusjon fornuftig? Forsvinner elektronikkproblemene ved skifte av denne enheten, eller må jeg regne med skifte av mange flere elektronikkomponenter i denne sammenhengen? Er det verd prisen tatt i betraktning at bilen har gått 144 000 km, har fulgt alle servicer og må betraktes som i god stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Februar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 Enten styreenhet eller gasspjeld er litt vanlig feil på disse. Måtte bytte styreenhet på¨min 01mod også. Kosta meg ca 1800.- fra england ferdig programert til min bil sammen med transponder og nøkkelchip. z18xe du har, 125hk? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Februar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 BTW min hadde har gått 143800km og enhet røyk på 140000km Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgjoh3 Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2014 Takk skal du ha Corsa Tuner. Nyttig svar! Og det er z18xe 125hk jeg har. Så kan vi konkludere med at disse enhetene ryker på ca. 140 000 km. Det er i det minste et tegn på at det er system i sakene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg