Gå til innhold

Kjøp av (tysk?) førstebil

Ranger emnet


Einarsson

Anbefalte innlegg

hei hei, tidå nermer seg kor eg endelig ska få kjøpe førstebilen min.. vett ennå ikkje heilt kass slags eg vil ha, men har peila meg ei stund inn på BMW, men nå har eg blitt usikkår igjen. er jo så månge forskjellige mulighetar. har skrevet ganske lange innlegg på flerre forskjellige forum, men vett ikkje heilt kor langt eg kan få det her siden det blir litt mer generelt.

 

liker nesten alle bilar, men eg har vel egentlig ett sterkt hat for VW. likevel godtar eg Audi, så eg er vel noe for meg sjøl.. like gamle bilar, men eg vil og ha dei nyare tekniske finessane. er flerre veteranar osv. eg gjerna sko kjøpt, men når det er fustebil så blir eg veldig avhengig av bilen og då vil eg ikkje ha noe kvar halvparten av bilen er rusta vekk, og ein bil kvar nada av det elektriska og mekaniska som fungere. liker litt rånete bilar, men ikkje for rånete ala jallasenk på BMW E36. mislike og farga som skille seg kraftig ut, eg er ikkje ute etter noe oppmerksomhet, iallefall ikkje på den måten. ska eg få oppmerksomhet ska det ver når eg drar forbi i ein sleeper.. hehe

 

vil ha noke eg kan ha for meg sjøl, noe litt utenom det vanliga.. men likavel ikkje noen spesiell øyenvekkar. vil som dei fleste ongdomma og ha ein del hest under panseret, 150hk er vel eitt minimumskrav. sjølsagt ska det og ver manuell, evt. automat med sportsgiring e.l. har vel 80.000kr - 100.000kr, men då er dette me alt inkludert. dvs. me forsikring, avgifter, felg, senk, anlegg, osv. bilen skaø kjøpas iløpet året, kanskje rondt sommaren, evt. tidlig januar neste år. helst ikkje stasjonsvogn/kassabil.

 

ka tenke dåkke, noen anbefalningar av bil? kjør på me alt dåkke har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne her aller først

Det er nesten umulig å foreslå biler når du i hovedsak ikke har noe spesifikke kriterier.
Finn deg noen biler du liker, for så å spørre hva forumets medlemmer syns om de bilene, evt. alternativer til de.

 

Les forøvrig reglene for forumet
Spesielt da ang. språk.
Språk: 
Du kan skrive på følgende språk:
Bokmål/nynorsk
Svensk
Dansk
Engelsk

Andre språkformer vil føre til at tråd/innlegg blir slettet.
Dette gjelder også sms-språk.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest gjennom den tråden, men som sagt: eg har ikkje nokon veldig spesifikke krav, det einaste som er veldig viktig er vel egentlig prisen.. men får vel finna nokon bilar som eg syns er greie, vil gjerna vita kvifor, og kvifor ikkje eg bør kjøpa dei og.

 

BMW 520i 1999 mod

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46279328

 

Saab 9-3 2002 mod

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46263157

 

Audi A6 2002 mod

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46169959

 

Mercedes Benz C-Klasse 2001 mod

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46235315

 

tips tas endå imot med et smil!

 

- får prøva å redigera det te ein skikkelig målform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

vil ha noke eg kan ha for meg sjøl, noe litt utenom det vanliga..

 

Noe litt utenom det vanlige? BMW 520? Audi A6? C klasse Mercedes? 

Tror du må komme deg litt mer ut om du ikke har sett så mange av de bilene :) 

 

Ingen av de bilene har noe råne faktor mener jeg. De ser best originale ut, og er mer for kose kjøring. 

 

Prøv å se på japse biler. F.eks denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45941629

 

Ikke så mange av de. Og heller ikke en bil som skriker av oppmerksomhet (Iallefall ikke original tilstand)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oki. Da skjønner jeg. 

 

Hvorfor vil du ikke ha stasjonsvogn? Stor plass, du får fort mye bedre lyd da du monterer en bass i bagasjen. Du sitter jo i samme "rom" som bassen. Stasjonsvogn som er inn nå :P haha

 

La si du kjøper en A4-6 1.8T og chipper den opp til 200hk +/- så er det UTROLIG gøy å "kapp kjøre" med rånere som prøver å tøffe seg. De forventer ikke at en så stor bil skal flytte så fort på seg. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digger stasjonsvogn eg! liker mongen forskjellige, og forskjellige typer avant er nokon av favoritt bilane mine. audi rs6 avant ligger jo sjølvsagt på "drømmelista". grunnen til at eg ikkje er på utkikk etter noen stasjonsvogn er hvis eg virkelig har lyst på stasjonsvogn, så kjøper eg nok mams og paps sin opel vectra, og det blir vel egentleg litt dølt. av andre merker av stasjonsvogner liker eg veldig godt BMW E34 sine, gjerne 525tds.

 

siklet ganske lenge på ein audi S6 avant med åtteren ganske lenge og, men eg er litt for redd at hvis noko først blir ødelagt så følger det nok mangfoldige tusenlappar med.. føler og at audiane ligger litt for høgt i forhold til kva eg er villig til å betale, og nå for tiden mangler dei bilane eg blir interresert i "vitale" egenskaper, som f.eks. manuell girkasse.. kommer eg over ein audi med femmaren/åttaren og alt det andre eg vil ha blir det kanskje kjøp! smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår