Rsele Skrevet Januar 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2014 For og være helt sikker på at den ytre drivknuten sitter som den skal må den trekkes til med en momentnøkkel og rett moment. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAK89 Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2014 Klarer ikke å kjenne noe klumper i den indre mansjetten. Holder på å ta av drivakslingen slik at jeg får tatt en titt i det indre drivleddet. Kjennes ikke bra ut denne slakken. Mulig det blir innkjøp av ny drivaksling på ebay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAK89 Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2014 Da vil jeg bare si tusen takk for all hjelpen jeg har fått og konkludere med at alt nå virker sånn det skal. Tok ut indre drivledd og der hadde en "kule/arm" falt av. Fikk satt denne på, og vibrasjonene som jeg opplevde har forsvunnet helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2014 Bra du fikk orden på det :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAK89 Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Hei igjen hehe Etter at jeg byttet brukket fjær og slitt drivknute har jeg fått en slags klunke lyd som jeg tror kommer fra støtdemperen. Kommer i humper og ujevnheter i veibanen, og da spesielt når dekker går ned, altså når demperen strekker seg ut. Klarer ikke å fremprovosere denne klunkingen ved å gynge på bilen, eller å dytte/vri på dekket når bilen er jekket opp. Klarer heller ikke å se noen feil/slakk på stabstag osv. Hadde betraktelig høyere klunking helt til jeg strammet mutteren på toppen av støtdemperen. Virker som samme lyd, bare svakere. Klarer dog ikke å stramme mutteren mer. Noen som har noen innspill/tanker om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Første tanken er om fjøra ligger riktig og om fjørbenslageret og den gummi/plastikk ringen ligger riktig.Skrudd til de 3 små skruene på toppen ordentlig? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAK89 Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2014 Fikk en til å kjøre bilen over humper mens jeg gikk og holdt hånda i toppen av demperen for å "kjenne" lyden. Høres ikke ut som at lyden kommer fra demperen i det hele tatt men en pass bak hjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAK89 Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Mistenker at bakre bærearmsforing er utslitt/gåen. Er 3-4mm slakk i den opp og ned når jeg bruker brekkjern. Noen som kan bekrefte dette? Begge bildene er fra høyre bærearm. Klarer ikke å se noen foskjell på høyre og venstre bærearm utenom slakken som er på høyre bakre bærearmsforing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg