Bossoder Skrevet Januar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 Når jeg starter opp og kjører så er bilen "normal" og jeg kan dra turtallet opp til 6000 som vanlig. Helt plutselig uten noe varsel så begynner bilen å dra dårlig og bilen vil ikke over 4000 omdreininger, i motbakker må jeg nærmest ta fart for ikke å komme langt under 80. Om jeg stopper og starter bilen så er bilen "fin" igjen og det må ikke skje hele tiden og aldri til samme tid. Jeg tenker at det kan være hjernen som går i en slags "safemode". Noen som har erfaring eller råd og tips på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 Lyser motorlampa da? Les uansett ut feilkoder Kan være feil på ladetrykksregulering så den overlader og går i nødmodus om det er diesel du har. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bossoder Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 Motorlampa lyser ikke. Ingen sånne ting. Så det er ikke umulig at det er det! Har 1.3 CDTI ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 6000rpm på en dieselmotor?! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 Det kan og være lekkasje på ei dyse. Se etter diesel rundt dysene. De sitter rett under det svarte dekselet over motoren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bossoder Skrevet Januar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Jeg drar den ikke til 6000 og holder den der. Men poenget er at den er "normal" og plutselig uten forvarsel så er den ikke villig til å nå 4000 en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Jeg henger meg uansett på Opelfyren sitt første innlegg, det er nok feil på ladetrykksreguleringen/føler. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2014 Det er og kjent at wastegate-staget setter seg fast på disse. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg