Gå til innhold

Der ble det Octavia gitt

Ranger emnet


Bergerac

Anbefalte innlegg

Etter å ha innsett at min trauste gamle Audi 80 fra midten av nittitallet begynte å resultere i litt for mange mekketimer, bestemte jeg meg for at hosholdningen trengte ny bil.

 

På lørdag tok jeg turen til Møller Bil Etterstad og endte opp med en Skoda Octavia stasjonsvogn 2011-modell, 4x4 (Winter-utgaven) som har gått 31000 km. Overtar den senere i uka, og jeg gleder meg veldig. Satser på noen år med relativt problemfritt bilhold.

 

Den er veeeeeeldig hvit.

 

Satser på å delta her i forumet nå som jeg er Octavia-eier.

 

 

 

post-109165-0-74285200-1388931832_thumb.jpg

2011 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4 (Winter)

1995 Audi 80 1,9 TDI (billig til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal forsøke å bidra. Det hadde vært interessant å høre hvilke modifikasjoner Andreyzf gjorde for å få den slik han ville smile.gif

Jeg lot meg lokke av Winter-utgaven med 4x4, dieselvarmer og xenon-lys. I utgangspunktet bygger den vel på Elegance-utgaven om jeg ikke tar feil.

 

Jeg føler meg litt som om jeg er 18 igjen. Bilen er ennå ikke på gårdsplassen og jeg goolger i vei og koser meg blant annet på superskoda.com. En bitteliten del av hodet mitt har lyst til å putte på litt jålestæsj... Men resten av hodet sørger for at jeg lar være.

 

Dog kom jeg over jeg en radioenhet som virker fornuftig. En som har både GPS og bluetooth-tilkobling etc.

Noen som har erfaring med dette produktet?

2011 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4 (Winter)

1995 Audi 80 1,9 TDI (billig til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med den enheten, men det er vel China Export. Kvaliteten er vel som prisen reflekterer, langt under det som er originalmontert. Ikke er det Dab radio heller i den. Den originalmonterte radioen har i det minste to tunere og to antenner, så mottaket er veldig bra. Det er muligens Swing-radioen i nye-bilen?

 

Jeg har selv byttet ut min Swing-radio til fordel for en Kenwood-spiller for å få navigasjon, ryggekamera, bluetooth telefon-forbindelse og usb-kontakt og bedre lyd. Alt det er kjekt-å-ha (min er uten parkeringssensorer), men radioen er dårligere på mottak.

 

Det er litt smak og behag på jålestæsj, men gøy å sjekke hva som er mulig og hva ting koster (ikke glem frakt og moms). Har selv kjøpt enderør til eksos, gassåpner til panser, nedre vintegrill og litt småting på Superskoda..... Blir kanskje mer til våren (eller nye felger?)

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte Swing i min men den er byttet ut til fordel for Colombus og den er jeg storfornøyd med, bare husk å byte antenne på taket slik at du får optimale mottaksforhold for gps og navi :)

Videre er det mye rart som er kommet på etterhvert og effektboks er og satt på, og opplever at den er mye billigere i drift med vinterdekkene da disse har orginal dimensjon mens sommer hjulene er 225/40-18. bilen sitter godt på veien med de. Vurderte sekesett og, men har styrt unna da jeg egentlig trenger en høyere bil da helsa mi ikke er helt på topp.. Mye stasj innvendig er og kommet på plass samt har bygget om til multifunksjonsratt og montert på remote på webastoen :) I kalde NordNorge er dette et must... Litt plastidipp her og der har og endret litt slik at noe av cromen på utsiden er skjult for i kobinasjon med sølvfarget bil passer dette veldig dårlig etter min mening. Diodelykter bak er og montert og resultatet ble veldig bra :) Xenon i langlys gjorde susen da det var orginalt i nærlys.

Siste som er gjort er at det er montert bagasjelukeåpner slik at lokket åpner seg, men må lukke manuelt, men fikk det slik jeg vile ha det :)

på superskoda.com finnes det mye fint som passer og lista derfra er stor :)

Har prøvd å fått tak i sportsstolene men er få som har slikt for salg og høggeriene tror dette er gull så har enda ikke funnet noe. Skal vel få lagt ut noen bilder etterhvert her slik at dere kan se hvordan det har blitt..

Har kjørt 20000 på bilen nå og blir bare mer og mer fornøyd med den :)

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gratulerer :) er en superfin bil :) uten min Webast hadde jeg nok ikke klart meg :) spurte på Skoda verkstedet hva de skulle ha for å montere slik utrustning å da fikk jeg sjokk.. 13000,- for deler ferdig montert.. Så da var valget enkelt. Kjøpte deler i utlandet for 1400,- og monterte dette selv. Sparte mye penger på det ja og fungere utmerket :)

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

13000,- for montering av KUN remote delen. da er varmeren orginal på bilen fra fabrikk. så hvis du kaller det greit så vet ikke jeg.. Hadde varmeren vært med i den prisen så hadde det ikke vært ille, men dette er KUN for remote delen så det vil jeg kalle hårreisende jo..

 

Tør ikke tenke på pris med varmer, men mener jeg har vært borti priser som ligger over 17000,- med varmer og det er ikke så ille..

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var pris for komplett varmer med montering og fjernbetjening, men hvis det er 13.000,- for kun fjernbetjening er det hårreisende! :)
På min Isuzu skulle de ha 25.000,- for montering av varmer med tidsur u/fjernbetjening.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida var KUN fjernkontrolldelen så er det rart jeg steila da prisen ble lagt frem.. Trodde det var feil og spurte igjen om dette var komplett eller kun for remote delen... Dette var kun for remote ja..

Derfor valgte jeg selv og kjøpe delen fra utlandet og kom på 1500 med frakt og mva da jeg kjøpte den og 1,5 times montering å litt programering så var alt oppe å gikk.. Visste at Møller har vanvittige prise, men dette var litt i overkant ja..

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår