Darth83 Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Jeg har en Audi A4 1.8TQ B6 -03 Etter hva jeg har skjønt ut av uttallige forum og tråder, er muligens resirk ventilen min gåen? Bilen har fått en mer tydelig "blafring" når jeg slipper gassen enn hva jeg hadde før. Jeg har orginal luftfilter boks og kun "chippet" (er vel strengt tatt bare software oppdatering, ingen fysiske inngrep) motor. Nå er ikke jeg ute etter noen tøff japse pfffft lyd eller noe som helst sånn, der gikk jeg lei i Golf GTi'n min, men har det noe for seg å kjøpe Forge 007 ventilen som alle snakker så varmt om? Hva er prisforskjellen på den kontra en orginal ventil? Ellers så føles d som om bilen "hakker" eller "lugger" litt ved høyt gasspådrag, kan det være en sammenheng med ventilen? Bensin forbruket er også nokså høyt i forhold til tidligere... kan det være samme årsak? Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Forge-ventilen er ikke dyrere kontra en original resirk kjøpt på Møller, lyden kan du endre noe med fjærvalg. Lugging ved pådrag og forhøyet bensinforbruk høres ut som noe helt annet enn resirken, ta en diagnose og se hva den forteller, er ofte det enkleste (og billigste) ;) Jahny reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 takker for svar! da får jeg bestille den tenker jeg! =) kan ta diagnosen ikveld, så kan jeg skrive ned det som dukker opp på denne tråden. Jeg tar ofte diagnose på bilen siden jeg har apparatet tilgjengelig når som helst, og jeg mener det var 2 punkt som kommer opp hver gang, men husker ikke hva det var nå. Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Husk å ta diagnose etter en kjøretur der du har hatt fullt pådrag, så lese ut koder før tenning slås av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 da vettu... her er feilkodene som kommer opp når jeg tar diagnose: P1290 temperatursensor for kjølevæske kjølerutgang signal for høytP0441 drivstoffordampingssytem gjennomstrømning mangelfull aner du/dere hva det evt kan være? Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 P1290 refererer til tempsensor G83 som sitter nede på utløpet av radiatoren. På noen modeller refererer den også til tempsensor for ECU, dog gjelder det nok ikke din. 16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked Possible Solutions Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)Perform Output Test Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) Check Evaporative Emission (EVAP) CanisterPerform Basic Setting Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body Special Notes When found in the NAR 1.8T Audi A4 1.8T check TSB 24-08-78 or 2010268/3 or Pass-Thru equivalent TSB When found in the NAR 1.8T VW Passat 1.8T check TSB 01-09-09 or 2005554 or Pass-Thru equivalent TSBNote: The Passat 26E5 or "R5" recall includes the same software update Make sure the quick release lines for the N80 valve and vacuum line to LDP are not crossed.This can also make the engine hard to start after filling up the fuel tank. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 takker for svar! håper det blir iorden nå.. =) satt akkurat å kikket på det selv nå. dumpa innom ett forum (usa?) der de påstod at den tempsensor giveren kunne føre til økt bensinforbruk?? kommer til å bytte den uansett, den nedre som jeg skal ha (G83)....er den grå? den andre ventilen... hva er forskjellen på N80 og N115? Jeg tror jeg har noen liggendes, så jeg kan prøve dem. Ser bare på om art.nr stemmer med de jeg har. Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 N80 er nr 3 på bilde under. Regulerer mengden bensingass fra kullfilteret. N115 er LDP shut-off valve, der LDP står for Leakage diagnosis pump. Tror neppe du har denne ventilen i din bil. Darth83 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.