Gå til innhold

Audi A4 95mod Bensin - startproblemer

Ranger emnet


MyMiniMuffin

Anbefalte innlegg

Har hatt ett problem med min Audi i det siste.

 

Den vil nesten aldri starte på første forsøk - bruker rundt 2-15 ganger for å virkelig få start på den

 

Den vil starte, men at den skrur seg på, går i 1-2 sekunder så stopper den helt.

 

 

Det har også hendt 4 ganger at den bare skrur seg av når jeg trykker inn clutchen for å gire, men den starter helt normalt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om startsperra kan slå inn etter en stund, også skru av bilen. Men som sagt, ta en diagnose. Koster deg noen få hundre kr hos Møller. Evt billigere her om du har en i nærheten som kan hjelpe deg. Da vil du få vite om det er startsperra, eller om det er noe annet som gjør det

 

Hvor i Norge bor du? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tok du service sist da? 

 

Hadde en liten service i sommer på bilen til faren min. Det var en 1.8liter audi a4. 99 modell. Den gikk ujevnt. Stoppet noen ganger da man stoppet ved lyskryss. Gikk som en dass til den ble varm. Der var det bensinfilteret som var nesten tett. Datostemplinga på filteret var 05/98. Så det filteret har sitti der i 260tusen km. Siden bilen var ny

 

Så om du ikke har bytter det på en stund så skader det jo ikke å prøve det. Koster 100kr +/-. Kan jo gå over tennpluggene, luftfilteret og sjekke evt slanger for hull

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder startsperre, vil den ALDRI stoppe bilen i fart.

Dens eneste oppgave er å forhindre at man får startet bilen med en ugyldig nøkkel. Om bilen har startet og går i flere sekunder så har ECU godtatt nøkkelen, og den vil ikke stoppe igjen pga startsperren.

 

Det skal mye til for at det er nøkkelen som gjør den. Det er bare en passiv RFID chip i den. Senderen kan være et problem. Senderen er den ringen rundt tenningslåsen. Den kan enkelt måles med diagnoseverktøy.

 

Feilen ligger nok en annen plass.

Karl Jensen AS

Nittedalsgt 12 2000 Lillestrøm

TLF: 09LÅS (09527) e-post post@karljensen.no Web: http://karljensen.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde samme startproblemet som deg, sjekk denne linken. Usikker om ikke medlemmer kan lese den;

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?15397-H-%C2%A4-amp-*-%C2%A4-startsperre-!-(problem)&highlight=startsperre

 

Når det gjelder ujevn tomgang har jeg hatt det også. Bytt bensinfilter + sjekke vakuumlekkasjer + grunninnstilling av gasspjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår