Gå til innhold

Volvo 240 B21A trimming

Ranger emnet


morten125

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hva som blir et greit oppsett på volvoen, skal prøve å få ut noe fler hester uten å tømme lommeboka helt. Har funnet disse: 

 

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-B21-B23-B230-WEBER-CARBURETOR-CONVERSION-/360802318319?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item54017e77ef&vxp=mtr

 

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1808&Category3=JT+grenr%C3%B8r+sugmotor&List=1&Level=3&ProductID=21423

 

Lurer på å montere de 2, porte eksosen, lette svinghjulet, k kam og ha 2,5" eksos hele veien, med 1 demper. 

 

Er dette et greit oppsett? noen som har noe å trekke fra eller legge til? 

 

Takker for all hjelp :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei nei eneste jeg kan legge til er at vassre kam profiler krever høyere komp!!  kanskje noen nye eller stivere ventilfjærer da de du har er langt over 20år gammle. www.bilcross-shop.com har grenrør til 1595 å noen billigere kammer. nå står det jo ikke hvor stor den gasseren der er, men regner med at den er større en orginalen?

 

kjører selv en trimma suge motor å kan si det er helt råå lyd!!  med bra respons!.

 

det jeg har er en b230f med planna topp 2mm, freste venilseter, stivere venilfjærer letta ventiltallerken å løftere, kg003 kam, kggrenrør 2.5 tom hele veien å en lyddemper,  kg justerbart kamdrev, porta innsug og avgass kannaler, å 3toms innsugrør frem til spjelldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei nei eneste jeg kan legge til er at vassre kam profiler krever høyere komp!!  kanskje noen nye eller stivere ventilfjærer da de du har er langt over 20år gammle. www.bilcross-shop.com har grenrør til 1595 å noen billigere kammer. nå står det jo ikke hvor stor den gasseren der er, men regner med at den er større en orginalen?

 

kjører selv en trimma suge motor å kan si det er helt råå lyd!!  med bra respons!.

 

det jeg har er en b230f med planna topp 2mm, freste venilseter, stivere venilfjærer letta ventiltallerken å løftere, kg003 kam, kggrenrør 2.5 tom hele veien å en lyddemper,  kg justerbart kamdrev, porta innsug og avgass kannaler, å 3toms innsugrør frem til spjelldet.

 

skal gjøre så lite som mulig først, så er kanskje ikke vits å frese toppen med en gang og bytte kam? er det mulig å bare montere gasseren (32/36, sier det deg noe), 3" eller 2,5" grenrør, porte eksosen og 2,5" eksos med 1 demper på veien? eller er det et "must" med ann kam og justerbart kamdrev og fresa topp for å få bruk for den ekstra mengden luft som går gjennom motoren? vil bare ha litt bedre drag og rå lyd for så lite arbeid og penger som mulig :) ser ut som at du kan en god del, kan du eventuelt sette opp et greit oppsett vis du gidder? :) hadde satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, man vil jo få en effekt økning av gasser å grenrør, 2.5 eksos men er med planinga å kam momente/hk kommer,husk at komponentene må (matche hverandre)!! den råå suge lyden kommer av høy komp forhold, men vilke årsmodell er den 240 ifra? kom gjerne med litt mere info om vilke effekt det er i den du har, vilken topp osv.. for har sett at den ble levert med litt forskjellig effekt og komp forhold, hvis du har den med 8.5 i komp så må du nesten øke kompforholdet hvis du skal kjøre med trim kam. plane topp pleier å koste ca 700, forsterka topp pakning ca 500, nye topp bolter ca 500 og det er så enkelt å simpelt å ta av en topp på volvo, jeg kjørte en liten stund med bare kam og grenrør, filter blei helt ok men når jeg tok av toppen å høvla å sånt var da det ble bra for du merker kammen mye mere grunet bedre fyllingsgrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, man vil jo få en effekt økning av gasser å grenrør, 2.5 eksos men er med planinga å kam momente/hk kommer,husk at komponentene må (matche hverandre)!! den råå suge lyden kommer av høy komp forhold, men vilke årsmodell er den 240 ifra? kom gjerne med litt mere info om vilke effekt det er i den du har, vilken topp osv.. for har sett at den ble levert med litt forskjellig effekt og komp forhold, hvis du har den med 8.5 i komp så må du nesten øke kompforholdet hvis du skal kjøre med trim kam. plane topp pleier å koste ca 700, forsterka topp pakning ca 500, nye topp bolter ca 500 og det er så enkelt å simpelt å ta av en topp på volvo, jeg kjørte en liten stund med bare kam og grenrør, filter blei helt ok men når jeg tok av toppen å høvla å sånt var da det ble bra for du merker kammen mye mere grunet bedre fyllingsgrad.

 

Det er en vanlig volvo 240 GL førstegangsregistrert 1983, så tror det er en 83 modell. Vet ikke mer om motoren enn at det er en B21A. Er det mulig å søke opp informasjon med skiltnummer? bilen står ikke hjemme, så får ikke sett på vognkortet med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal gå an men er usikker på hvor, beste er bare søke litt rundt via google eller noe lignende sider, hvor langt har den motorn gått? hadde jeg hvert deg så hadde jeg tatt meg en tlf til www.pedersens-racing.no og de kan alt om gassere så han kan garantert gi deg bedre svar angående den gasseren en det jeg kan, har sett at de selger akuratt den gasseren du hadde sett på. de har åpent på fredag mellom 11-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal gå an men er usikker på hvor, beste er bare søke litt rundt via google eller noe lignende sider, hvor langt har den motorn gått? hadde jeg hvert deg så hadde jeg tatt meg en tlf til www.pedersens-racing.no og de kan alt om gassere så han kan garantert gi deg bedre svar angående den gasseren en det jeg kan, har sett at de selger akuratt den gasseren du hadde sett på. de har åpent på fredag mellom 11-16

den har gått ca. 230 000 :) takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår