Gå til innhold

Volvo 440

Ranger emnet


icecold-

Anbefalte innlegg

Noen som vil dele erfaringer med Volvo 440?

 

Er eier av en 89 mod volvo 440 1,7 inj. Bilen er godt 190 000km. Motoren er vel på 95 hk ca, har i tillegg fjernet katalysator så jeg fikk et par hester ekstra. + litt bedre lyd. Bilen går greit den, motoren er faktisk ikke så gal. Problemene har heller ikke vært så mange (bare eid bilen i ett år). Plages med det elekriske annlegget. Vindusheis, bensinmåler og lys. Nesten ingen rust. Ellers er det litt dødgang i rattet.....

 

Har lett lenge etter styling uten resultat, så hvis det er noen som vet noe om dette hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du med Lamdasonden når du fjernet katalysatoren? På min bil sitter nemlig lamdasonden i katalysatoren og hvis man tar ut denne har jeg hørt at bilen kommer til å bruke mye bensin...

 

Forresten vanskelig med styling til 440/460. Vet om noen som har modifisert volvo 850r-støtfanger, men dette er sikkert mye jobb.

 

volvo440weissspoiler.jpeg Det fantes orginal styling til disse bilene men det har gått ut av produksjon og er vanskelig å få tak i.

 

 

Her er et eksempel på styling, men tror heller ikke dette er noe man får tak i:Auto-tuning.lt

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har rep-boka til bilen og der står det hvordan du kan måle lamda-sonden med et ohm-meter for å vite om den er ok eller ikke. Tenker å gjøre det selv siden min har begynnt å drikke mer enn vanlig. (kan ha noe med kjøringen og gjøre da :))

 

2400 kr er ikke mye i forhold til Audi 100 E hvor den ligger på 15000kr hvis det er no trøst da....

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

jeg har også en volvo 440 1,7i 89- som har trillet 350 000 til nå.

Der ble katta "fjernet" i 90, i form av å fjerne innholdet i den.

Mere vet jeg egentlig ikke, siden jeg var hele 5 år da:p

Men en ting er sikkert. den går mye bedre enn en 96- med 100 k på seg samme motor med katta.

 

Lambasonden er på plass og bilen bruker 0,56 på pen langkjøring. Og det er ikke ille må jeg si.

 

Ellers vurderer jeg å putte inn vindusheis, driver på nå å pusse rust.. og lakkere å styre.

 

Ellers er det skiftet 3 dynamoer på 10 år, og har 1 i reserve liggende.

Ellers er 440 en drøm å kjøre til å være så gammel.. og den tar seg sinnsykt godt frem på vinteren.. Det skal den ha.. :D

 

Kan dytte opp ett bilde etterhvert.

 

Artig å høre andre sine erfaringer med bilen

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår