amazon1967 Skrevet Desember 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2013 Byttet turbo i går på 1.9 tdi afn motor fordi den gikk ikke slik som andre 110 hk gjør,den blir litt dau jeg hadde en ny orginal turbo liggendes,men det ble ikke akuratt noe mere drag med den. Når jeg drar av stikket til lmm så skjer det ikke noe eller om jeg setter den på igjen trodde en skulle høre noe forskjell da (eller?) hvis denne er gåen vil da den trekke dårligere? ikke noe forskjell om den er på eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Desember 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2013 Sjekket feilkoder? Kan være N75 evt vakuumlekkasje Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Tja si det får ikke opp noe på feilsøk N75 er byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Sjekk vakum slangene. På min 1.9 110hk var mange av vakum slangene dårlige Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Har blendet egr i går skal sjekke slanger senere de blir vel morkne etter en tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Jepp, her er noen av mine etter jeg byttet de i sommer. Min gikk også som en dass. Da var det en av styre slangene til magnet ventilen som styrer turboen som var dårlig. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Det er vel 2 str på slangne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 ja, de fleste er 4mm innvendige. Om jeg husker riktig Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Ok takker for svar kommer tilbake med hvordan dette går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Da er det iverfall ikke lmm tok av den og kjørte da gikk den sykt dårlig,da er det vakum slanger i morra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Ja, bytt alle. Ta av en, mål til ny slange og bytt. Greit å ta alle da man først begynner ;) Billig er det å Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Desember 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2013 Innså akkurat at alt dette er basert på en antagelse av at din går dårligere enn andre, og basert på dette har du sirklet deg inn mot turbo og luftsystemet. Bytt gjerne vakuumslangene - men det er jo ingen garanti for at problemet i det hele tatt er i det systemet. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2013 Grunne til jeg byttet turbo er at den er gått 400000 uten turbobytte og det var en del slark i den fikk tak i en ny en garret orginal til 2000,- han som hadde den hadde vraket bilen den skulle på jeg skal bytte etterpå,er det andre ting jeg skal teste ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2013 Bør man ikke reprogrammere ECU etter turbo bytte? Er et sted jeg leste det, men det gjelder vel kanskje ved bytte til større turbo? Du kan jo sjekke dysene på bilen din å ;) Kanskje det ikke er like mye flow i alle Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2013 Tror dette gjelder større turbo nå er alle slanger byttet men det hjalp ikke men det sitter en N75 ventil bak på det røret som går over motoren koblet til innsuget hva funksjon har den den er lik den som sitter i framkant av motor? Sitter også en føler på dette røret på toppen er det tempføler for innsug? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg