Gå til innhold

Skifte av termostat Golf 4, 1.6l

Ranger emnet


martin1988

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg må bytte termostaten, da motor ikke blir varm.

 

Har prøvd å lese meg ferm både her og der, men finner aldri noen konkrete opplysninger.  Mange sier at man må av med dynamoen, siden den står i veien. Noen mener også at det går fint uten å ta den av.

 

Er det noen her som har gjort dette før, som kan hjelpe meg litt?

 

Etter som jeg har skjønt, så er det bare 2 skruer som må av på slangen inn til motoren. Så finner jeg termostaten der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å bytte uten å ta av noe annet. Du må jo av med motordeksel da, men det er jo fort gjort. Det er de 2 skruene som holder fast huset. Skrur du ut dem, så vil termostaten ligge løst mellom huset og motorblokka. Fjern gamle termostat og pakkning. Skrap/rengjør overflatene. Sett på ny pakkning og termostat. På med huset og skru fast ;) Husk å skru av lokket på påfyllingstanken til frostveska. Da vil du slippe ut evt trykk der. 

Jeg byttet termostat på min 1.6 SR. Litt trangt å komme til, men det går :)

 

Øverste kommer du lett til, den under kan være litt vanskelig. Men sett på en forlenger og et ledd så går det fint ;)

 

unbenannt-8858675281870891335.JPG

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å bytte uten å ta av noe annet. Du må jo av med motordeksel da, men det er jo fort gjort. Det er de 2 skruene som holder fast huset. Skrur du ut dem, så vil termostaten ligge løst mellom huset og motorblokka. Fjern gamle termostat og pakkning. Skrap/rengjør overflatene. Sett på ny pakkning og termostat. På med huset og skru fast ;) Husk å skru av lokket på påfyllingstanken til frostveska. Da vil du slippe ut evt trykk der. 

Jeg byttet termostat på min 1.6 SR. Litt trangt å komme til, men det går :)

 

Øverste kommer du lett til, den under kan være litt vanskelig. Men sett på en forlenger og et ledd så går det fint ;)

 

 

 

 

Flott! takk for svar! Da får jeg bare prøve, når jeg kommer hjem i dag:) Er det slik at det fosser masse kjølevæske ut, når jeg tar av den slangen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering om hvordan det gikk :afro

 

Begynte på jobben ca 20.00 i går. Alt gikk etter planen! av med motordeksler, gikk veldig greit å få av de to skruene som holder termostathuset. Termostaten satt veldig godt fast, men etter litt "rikking" så løsnet den:) Satt i den nye temostaten, skrudde på termostathuset, fylte på kjølevæske, kjørte en tur. WHAT! all væska randt ut igjen:S tilbake å skru, opp med alt igjen. oj, satt O ringen på feil sted... så denne var nå blitt ødelagt. Heldigvis så var den gamle O ringen såpass hel, at det funket fint å bruke denne igjen:) Ikke spørr hvordan jeg klarte å sette O ringen feil, mulig det var fordi nabokona vasket vinduer :hellothere: . Når alt var på plass igjen, så var det bare tut å kjør :driving . Takk for hjelpen TKarlsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår