haagen1 Skrevet November 30, 2013 Rapporter Share Skrevet November 30, 2013 Hei Var ute i går å kjørte en varebil av type sprinter. Greia er at set var helt sykt enkelte å kjøre seg fast med denne, når bilen var tom i varerommet. Bilen hadde også gode vinterendekk med pigg. Kjørte ut på en stoppeplass. Var isdekke under og 10cm nysnø. Der ble jeg stående bom fast. Bakhjula tok ikke grep, og begynte å graver seg ned i isen. Fikk jo nesten panikk. Gikk så ut av bilen, å prøvet å hakket vekk isen under hjulene. Nei, bilen gravet seg bare mer ned. Med manuell gir, så tror jeg hadde jeg fått meg videre. Så måtte ha dytte hjelp for å komme videre.... Utrolig flaut. Hvordan unngå dette, skal jo ikke være mulig egentlig?? Å bli stående bomfast på isdekke på en holdeplass... på flatt marka. Å hva skal jeg gjøre om jeg blir stående fast på isen?? Noen som har vert bort i noe lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 30, 2013 Rapporter Share Skrevet November 30, 2013 Er jo lite vekt på hjula som drar. Onkel bruker å legge noe tungt bak i sin Hiace ;) Kanskje det hadde vært noe? Fått tyngde på bakhjula Evt sånne da, når du først står fasthttp://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Vinterbil/Snokjetting/Antispinnmatte-2-stk-37140/ Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet November 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2013 Ja er vel akkurat det, at det ikke var noe vekt på bakhjula. Men ble sinnsykt overraska at det skulle så lite til.... Hadde vært kjekt med de mattende det, men har desverre ikke biltema her. De har mye kjekke ting å tang :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2013 250kg sand helt bakerst i bilen gjør underverker :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Desember 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2013 Viss du har sand med som lodd, så kan du ha sanden i ein boks. Då er sanden lettare tilgjengelege til å strø for deg sjølv med. Eller så kan du ha med ein boks/ ei bytte med salt. Viss du er mykje ute på snø og isføre, så kan du skaffe kjettingar. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg