Robin1994 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 hallais! har en golf 3 gti som har det litt tøft på vinterstid. hver morgen så er det slik at jeg ikke får til å vri nøkkelen i dørlåsen rundt for å åpne døra. det er frosset fast. noen som har tips til hva som hurtig får vekk isen i låsen? har prøvd med låsolje men tar sin tid før det virker :S men etterhvert så klarer jeg å komme meg inn og lukker døra men når jeg skal åpne ifra innsiden så funker ikke drøhåndtaket for å åpne døra, da må jeg ned med bakruta og åpne fra utsiden. tips til hva man kan prøve som fort får vekk isen?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Golf 3 er håpløs hva angår frosne dører og låser, men les i DENNE TRÅDEN fra innlegg 142 og utover så får du litt tips :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 menne,,, det er jo ikke så mange inlegg der :S :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Linken jeg postet over er til side 10 i tråden, altså der innlegg #142 ligger ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 BTW, tråden har 175 innlegg ;) --> VW Golf 3 - DIY Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xantrax Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Hei Quattro73! Ser heller ikke fler enn 138 innlegg i tråden du linket til? Har samme problem som Robin1994, så litt nysjerrig på tipsene selv :P Mvh. Lasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Det var da merkelig. Hvor havner dere om dere trykker på linken --> http://www.bilforumet.no/topic/55751-diy-do-it-yourself-trad-for-golf-3/page-12 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Kommer helt til side 10 der det står om montering av W8 taklys. Men den posten vi sikter til kommer på side 8 nesten helt nederst på siden :) Men kjøp litiumfett på biltema og spray det inn i nøkkel hullet og rundt der og inni låsemekanismen på innsiden av døra. Virker som det funker til meg hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Mitt tips er: Låsolje i selve sylinderen slik at nøkkelen kommer inn og kan vris. Ha en lighter i lomma slik at du kan varme opp nøkkelen om nødvendig Hovedproblemet er imidlertid låskassa. Det best er naturligvis å forbedre mekanismen i de ved å demontere alle låsene som vist i tråd linket til over. Noen av oss utetter dette til neste sommer - men da er det jo ikke noe problem lenger ;) Da er min løsning å forebygge med å spraye WD40 i alle låsekassene, og så bruke hårtørrer til å tørke opp etter bilvask eller fuktig vær, og til å tine opp frosne låser. -- Xantrax reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 kjøpte meg litiumfett på biltema til 50kr, har funka fjell idag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wrnr1 Skrevet November 22, 2013 Rapporter Share Skrevet November 22, 2013 Skaff deg fjernlås! Det har jeg :D Og med aircondition og nytt kupéfilter forsvinner isen på innsiden av rutene kjapt ;) Siter Mitsubishi Carisma 1,6 GLX 1996mod - SOLGTVolkswagen Golf MK3 2.0 GTI 8v 1996mod - Til salgs BMW E46 318d 2003mod - Går som en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet November 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2013 nååå, orker ikke koste på noe mer på bilen der, blir mest trolig salg i vinter og kjøpe noe annet for å ha i vinter :) men kan bli golf 3 igjen til sommer'n :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wrnr1 Skrevet November 22, 2013 Rapporter Share Skrevet November 22, 2013 Hahaha, høres bra ut ;) Robin1994 reagerte på dette 1 Siter Mitsubishi Carisma 1,6 GLX 1996mod - SOLGTVolkswagen Golf MK3 2.0 GTI 8v 1996mod - Til salgs BMW E46 318d 2003mod - Går som en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xantrax Skrevet November 25, 2013 Rapporter Share Skrevet November 25, 2013 Fiksa det med litt låsolje på min, var ikke værre enn det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wrnr1 Skrevet November 25, 2013 Rapporter Share Skrevet November 25, 2013 Ta en 10-liters pose og fyll den med varmt vann, så holder du den intill dørlåsen! ;) Men pass på å ikke søl ut vann, for da fryser det jo og gjør alt mye verre :P Siter Mitsubishi Carisma 1,6 GLX 1996mod - SOLGTVolkswagen Golf MK3 2.0 GTI 8v 1996mod - Til salgs BMW E46 318d 2003mod - Går som en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg