Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Ett annet spørsmål. Den temp nåla inni i bilen. Den viser normalt på tomgang/parkert. når jeg kjører så er den helt på bunnen. noen tips? Typisk symptom på defekt termostat. Når den ryker så åpner den alt for tidlig, noe som medføre for lav motortemp under kjøring - men normalt på tomgang/køkjøring. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 regner med att det er lmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Hei igjen. Har lagt ved noen bilder som viser hva jeg tok av når bilen gikk bedre uten kabelen i. Hva kan det skyldes. den fikk litt høyere tomgang, og når jeg kobla denne til igjen så gikk den til 500-1000 rpm en stund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Det er TPS, altså Throttle Position Sensor, den som forteller ECU hvor mye gasspjeldet er åpent. Kopler du ifra denne vil ECU kun ha signalet fra MAP-sensoren å justere etter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 ok. så den har ikke noe med ujevn tomgang å gjøre. Men temp sensoren da. når jeg kjører så viser temp nåla att bilen er kald. men når jeg står stille så står den normalt som di fleste biler gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 ok. så den har ikke noe med ujevn tomgang å gjøre. Men temp sensoren da. når jeg kjører så viser temp nåla att bilen er kald. men når jeg står stille så står den normalt som di fleste biler gjør. Jo, den kan ha noe med det å gjøre - dersom TPS er fucked. Som sagt, en diagnose er det du skal ha ;) Det med motortemperatur har jeg allerede svart på litt tidligere i denne tråden (innlegg #16) ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 ok takk for gode svar. jeg får vente å se hva toyota sier. og håper ikke det koster mye å få det fikset. men er det en bagatel sak så fikser jeg det selv. eller får faren min til å fikse det;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Tidligere har du snakket om å chippe opp bilen din Du har ikke koblet til en sånn modul? nei. har ikke planer om å chippe den alikavell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2013 oppdatert info: fikk svar fra toyota idag om hva som er galt med bilen. trenger å bytte reg reim da den er litt slapp. Også fikk han 2 feilkoder, TPS og oxygen sensor. men får han det opp på feil vis det er blitt kobla fra før? eller er det en feil som er på de 2 tinga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 28, 2013 Rapporter Share Skrevet November 28, 2013 Går ut ifra de har slettet feilkoder for så å ta en ny scan, da vil gamle feil ikke henge igjen. TPS og lambda høres fornuftig ut. TPS kan kanskje kalibreres på nytt. labda må sikkert byttes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2013 aner ikke hva dem gjorde. jeg fikk bare en liste på feilkodene. kjøper meg en ny TPS på ebay. ifølge toyota så var ikke den jeg har lagd for den bilen. jeg aner ikke hva forrige eier har gjort. også kjøper jeg meg en NGK oxygen sensor fra ebay. så får vi se hva som skjer. men reg reima må byttes ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg