chrisern20 Skrevet November 19, 2013 Rapporter Share Skrevet November 19, 2013 Hei folkens. Noen tips eller ideer på hva som kan være galt når bilen min er veldig ujevn på tomgang og noen ganger kommer den seg igjen. den håper fra mellom 400-1000 rpm hele tiden omtrent, verst om morgenen på denne tiden av året Ting som er blitt byttet er: luft filter Tennplugger og tennplugg ledninger håper noen kan gi meg svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Hva med tomgangsregulator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Umulig å komme med noe mer fornuftig og konkret svar når vi ikke vet hvillken bil det er, ei heller hvilken motor og bensinsystem det er... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Hei. Er dette en tomgangs regulator: http://m.ebay.com/itm/400401650847?nav=SEARCH&sbk=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Det er en toyota celica 97 1,8 t20 bensin motor 7afe en annen ting. har sportsfilter noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Hei. Er dette en tomgangs regulator: http://m.ebay.com/itm/400401650847?nav=SEARCH&sbk=1 Ja, det er det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Det er en toyota celica 97 1,8 t20 bensin motor 7afe en annen ting. har sportsfilter noe å si? Mange luftmassemålere er lite glade i oljefilm, de slutter da å fungere. Uoriginale luftfiltre kan være innsatt med olje, som kan lage oljefilm på LMM, derav problemer. Dog skal det gjøre utslag på annet enn tomgangen, er nok ikke filteret som skaper dine tomgangsproblemer. Sjekk om motor suger falskluft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 luftmengde måler er det map sensor? er det noe annet jeg burde bytte ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 MAP-sensor er den som måler trykket i innsuget (manifold absolute pressure). Luftmassemåler (LMM) måler mengden eller massen luft som motor suger inn. Ikke bytt deler på måfå (dyrt), ta heller en diagnose og se om det kan gi deg en pekepinn ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Ok. sant det du sier. blir dyrt å bytte deler man tror kan være gående. Skal se om jeg får tatt en diagnose på den. Det er vell ikke så dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Normalt koster det en halv time for diagnose, alt etter som, altså kr 600 --> Du skriver ikke hvor du bor, men sjekk på Bilforumet - Trenger du diagnose på bilen din? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Tidligere har du snakket om å chippe opp bilen din Fordi jeg fant mange chip på ebay med redusert bensin bruk og 44-75 hester mer Du har ikke koblet til en sånn modul? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Hmmm. Chip som gir 44-75 hk mer på en sugemotor :ahahahhaha: Hadde det stått 4,4 - 7,5 hk mer så hadde jeg fortsatt sagt - dream on. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Hei igjen. Da er time bestilt for diagnose. men en ting jeg prøvde ista. var å koble av en ledning som satt der lufta får inn. Da gikk motoren mye bedre. når jeg kobla den til igjen så ble den veldig ujevn par sekunder. ett annet spørsmål. Den temp nåla inni i bilen. Den viser normalt på tomgang/parkert. når jeg kjører så er den helt på bunnen. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Hei igjen. Da er time bestilt for diagnose. men en ting jeg prøvde ista. var å koble av en ledning som satt der lufta får inn. Da gikk motoren mye bedre. når jeg kobla den til igjen så ble den veldig ujevn par sekunder. Tok du av ledning til IAT (temp-sensor for innsugsluft) eller pluggen til LMM (luftmassemåler)? "Der lufta går inn" forteller lite og ingenting, da er det bedre med bilder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.