Gå til innhold

Problemer med varmeapperat+vanntempen på måleren! S6

Ranger emnet


TurboPedro

Anbefalte innlegg

hei,mangler blås ved beina å oppe ved ruta pluss de 2 ved siden av stolpene.. spjeldet?

 

vanntemp måleren er også litt ute av seg om dagen, har jeg kjørt bilen varm og den står rolig viser den 90 grader som normalt, men når jeg kjører med den så går tempen ned med engang og holder seg på de førstre strekene.. er dette tempgiveren eller kan det være noe annet før jeg går i handel av det :)

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ingen luft når du justerer lufta til ruta og ned i dørken? Eller kommer det kald luft? 

 

Kommer det ingen luft kan du prøve følgende. 

Du skriver ikke om det er klimaanlegg eller manuelt. Om du har klima kan du prøve å stoppe motoren og bare ha tenningen på, ha kupeviften på laveste hastighet eventluelt skru den av for så å justere hvor du skal ha luften. Når du da justerer burde du høre om motorene for justeringen går, om du ikke hører de kan det være der problemet ligger. Er selvfølgelig og en mulighet at de går, men at noe spjeld har hengt seg opp. 

 

Har du manuelt anlegg, kan du legge deg i dørken og se opp under dashbordet på passasjersiden, lys mot midtkonsollen mens noen vrir på bryteren for å justere luften. Da ser du hvor wireren fra bryteren går inn på "varmepakken", denne kan være hoppet av.

 

Det samme kan du gjør inni motorrommet over torpedoveggen, ta av plastplata som ligger nedenfor viskerene..(den med klips, trenger ikke løsne noen skruer) .Her ser du og om wirerene sitter som de skal. Igjen er det selvfølgelig en mulighet for at problemet ligger inni "varmepakken". 

 

Om problemet med motortemratur har jeg desverre ikke noe å komme med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan det fungerer med klima, men på min med manuell, regulerer spjeldet foran torpedoveggen hvor mye luft som må gå gjennom varmeregisteret. På full varme må all luft fra kupevifta gjennom varmeregisteret. Så fremst registeret fungerer skulle da all luft inn til kupeen være varm. 

 

Tror det fungerer likt på klima, bare at dette samtidig er synkronisert med en krane som regulerer hvor mye vann varmeregisteret tar inn. 

 

Spjeldene inne i kupeen regulerer bare hvor lufta tar veien og ikke temperaturen på lufta.  :)

 

Har allefall vært slik på alle Audi 100 og S4 jeg har sett, mener det ikke skal være noen forskjell på a6/s6. 

 

Kan se på denne guiden, http://12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY_Rev1.pdf . Trenger ikke lese hele da den omhandler hvordan man skifter register, men på bildene på slutten får du se hvordan varmepakka ser ut inni.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår