Gå til innhold

@quattro

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

@quattro vant dagen sist November 5 2015

@quattro hadde mest likt innhold!

Contact Methods

  • Bosted
    Bodø

@quattro's Achievements

  1. Teoretisk endring i omkrets blir 18 mm, kan ikke tro dette skulle by på store problemer. Eventuelt kan du jo dobbeltsjekke med Audi.
  2. Vet ikke om du skal kjøpe nye dekk eller om det sitter dekk på felgene, om du skal kjøpe nye kan du jo for å være sikker matche disse så rulleomkretsen blir lik. Om du har ulik bredde, men samme profil blir rulleomkretsen ulik siden profilen regnes i % av bredden. Men tror egentlig ikke det skulle være noe problem med en anelse ulik rulleomkrets, A4 b7 har haldex II så vidt jeg vet, isåfall har du normalt bare 5% drift på bakhjulene, bilene regulerer automatisk hvordan dette fordeles etter hjulspinn. Og det sitter en differensial i senter som fordeler driften mellom akslingene når rotasjonshastigheten er ulik. Er ikke 100% sikker, men tror ikke det burde bli noe problem.
  3. Hei Fra det jeg klarer å finne vil du mest sannsynlig vil du være uten lappen i 13-19 måneder. I tillegg vil saken bli tatt opp i tingretten og dommeren vil gi deg en dom, her er det ikke en direkte fasit på hvilken straff du vil få men det er noen retningslinjer slik jeg forstår det. Ut i fra retningslinjene ser det ut til at du kan forvente deg en ubetinget fengselsstraff, noe som betyr at du må sone noen uker i fengsel. Fra lignende saker virker dette til å være alt fra en uke til i underkant av en måned, er ingen advokat eller dommer så ta dette med en klype salt. (uansett her er kilder : Uten lappen og Retningslinjer felgselestraff ) Du vil nok etterhvert få en advokat slik at du rådføre deg med han, får nok mer konkrete svar da. Har forøvrig en kompis som mistet lappen, han ble målt i 127 km/t i 70 sonen, etter retningslinjene ville han normalt ha fått en fengselsstraff, men farten ble satt ned til 124 km/t da han fikk dommen slik at han unngikk fengsel og heller fikk samfunnsstraff. Så de kan jo være litt snille av og til, må nesten bare vente å se. Du føler deg nok uheldig, kan jo være fort gjort når man er ung (og dum ) Men tia går fort, plutselig er lappen tilbake.
  4. Om mekonomen er litt fornuftig burde de nok ta en nærmere titt på denne saken. Hjulstillingen bak er jo opplagt feil, uansett hvor gamle og billige dekkene er slites de jo ikke skjevt på en side av seg selv. Om de dekker nye dekk er vell litt usikkert, de kan jo argumentere med at du burde oppdaget feilen tidligere. (Men hvem ser egentlig på innsiden av dekkene bak?) Uansett burde de jo dekke ny hjulstillingkontroll, med mindre noe er utslitt eller løst kan de jo ikke justert dette riktig. Regner med man kan justere både spissing og camber bak på en Audi a4 så da er det vell slett ikke nødvendig at dekkene må ha stått foran?
  5. Du trenger IKKE å demontere dashboret for å skifte varmeregisteret på audi 100, så for all del ikke gjør det. Ufattelig mye ekstra arbeid. Varmepakka (boksen registeret sitter i) kan løsnes og trekkes ut fra motorrommet, vindusviskere og slikt må demoteres på utsiden, men panseret trenger du ikke å ta av. Inni kupeen må hylla under rattet og hanskerommet demonteres, noen skruer og slager må av, og noen kontakter (mener å huske det bare er en om du ikke har A/C). Deretter kan hele greia trekkes ut og du kan demontere det slik at du kommer til varmeregisteret. Tar fort noen timer uansett (avhening av hvor mye du plages), men egentlig en grei jobb Her er en guide som kan være kjekk å se litt på: http://12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY.pdf ( Ikke min guide bare så det er sagt, kjempebra jobb av de som har laget denne! )
  6. Ingenting som er bedre enn det! :) Takk for raske svar!
  7. Hei Har en audi 100 c4, med 2.3 (aar) Har fått en tikkelyd i en magnetventil (tror allefall det må være en magnetventil). Det er ganske høy frekrens på tikkingen, minder litt om ventiltikking. Ventilen sitter under gummiblegen fra innsuget. Går to vakuumslanger inn på denne, regner med en er inn og den andre ut. Noen som vet hva denne ventilen gjør? Regner med den ikke skal tikke.. Slik ser ventilen ut: http://www.ebay.com/itm/Audi-80-100-2-3l-NG-AAR-NF-etc-Magnetventil-034906283E-/310876154555?pt=DE_Autoteile&hash=item4861a9aabb
  8. Har ett lite problem med bremsene på en audi 80 b3 1.8 s. Når man trykker ned bremsepedalen hører man en "vese"-lyd, nesten som luft som siver ut. Om man trykker pedalen helt i bunn går i tillegg turtallet på motoren ned, og holder seg noe ugjevnt rundt 800 omdreinginger (vanlig tomgang ligger på ca 1200) så lenge man holder trykket . Bremsene er også lite responsiv og man må trykke ganske hardt for å få noen effekt. Går fint ann å løse hjulene på asfalt, så det mangler ikke maksimal bremsekraft, men virker som om "mellompartiet" mangler. Bilen har blitt eu-godkjent med denne feilen så er mer plagsomt enn kritisk. Ne Noen som har vært borti noe lignende? Noe som kan repareres/feilsøkes uten å skifte bremsekraftforsterkeren? Andreas
  9. Virker jo som registret fungerer, men man kan bli lurt. Hadde samme problemet på min Audi 100, da kom det og rent vann når jeg spylte igjennom registret, og slangen ut av registeret var og kald. Skiftet tilslutt registeret og da fikk jeg varmen tilbake, så var tydelighvis noe galt med registeret likevell. Du kan undersøke om wieren som regulerer varmen ikke er hoppet av. Om det er likt som på min så er det ikke kran som regulerer varmen, men kun spjeld som regulerer hvor mye luft som går igjennom registeret. Denne går inn på varmepakken under dashbordet på passasjersiden, du ser den om du legger deg i dørken og ser opp under. Om du bestemmer deg for å skifte registeret, finner du en bra guide her: 12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY_Rev1.pdf guiden er egentlig for klima, men kun små forskjeller mot manuelt anlegg. Er ikke fryktelig mye arbeid, brukte ca en time på å få varmepakka ut av bilen, kanskje en time på å skifte selve registeret og en time på å få det hele sammmen igjen. :)
  10. Litt usikker på hvordan det fungerer med klima, men på min med manuell, regulerer spjeldet foran torpedoveggen hvor mye luft som må gå gjennom varmeregisteret. På full varme må all luft fra kupevifta gjennom varmeregisteret. Så fremst registeret fungerer skulle da all luft inn til kupeen være varm. Tror det fungerer likt på klima, bare at dette samtidig er synkronisert med en krane som regulerer hvor mye vann varmeregisteret tar inn. Spjeldene inne i kupeen regulerer bare hvor lufta tar veien og ikke temperaturen på lufta. :) Har allefall vært slik på alle Audi 100 og S4 jeg har sett, mener det ikke skal være noen forskjell på a6/s6. Kan se på denne guiden, http://12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY_Rev1.pdf . Trenger ikke lese hele da den omhandler hvordan man skifter register, men på bildene på slutten får du se hvordan varmepakka ser ut inni. :)
  11. Kommer det ingen luft når du justerer lufta til ruta og ned i dørken? Eller kommer det kald luft? Kommer det ingen luft kan du prøve følgende. Du skriver ikke om det er klimaanlegg eller manuelt. Om du har klima kan du prøve å stoppe motoren og bare ha tenningen på, ha kupeviften på laveste hastighet eventluelt skru den av for så å justere hvor du skal ha luften. Når du da justerer burde du høre om motorene for justeringen går, om du ikke hører de kan det være der problemet ligger. Er selvfølgelig og en mulighet at de går, men at noe spjeld har hengt seg opp. Har du manuelt anlegg, kan du legge deg i dørken og se opp under dashbordet på passasjersiden, lys mot midtkonsollen mens noen vrir på bryteren for å justere luften. Da ser du hvor wireren fra bryteren går inn på "varmepakken", denne kan være hoppet av. Det samme kan du gjør inni motorrommet over torpedoveggen, ta av plastplata som ligger nedenfor viskerene..(den med klips, trenger ikke løsne noen skruer) .Her ser du og om wirerene sitter som de skal. Igjen er det selvfølgelig en mulighet for at problemet ligger inni "varmepakken". Om problemet med motortemratur har jeg desverre ikke noe å komme med.
  12. Okei takk for tips. Får handle termostat og teste om det fungerer. :) Den er jo billig uansett. Bare synes det er merkelig det skal være termostaten, både siden jeg kjenner at det ikke er noe vann i slangen fra termostaten (altså den lukker? ) og forstår ikke hvorfor det hjelper med papplaten. Om termostaten er står åpen hvorfor hjelper det med papplaten da? :wonder:
  13. Hei. Sliter litt med å oppnå rett driftstempratur på motoren. Bilen det er snakk om er en Audi 100 2.3 E. Ved bykjøring og småkjøring oppnår jeg etterhvert ca 90* på motoren, men tar svært lang tid før den blir orntlig varm. På lengre turer med høyere hastighet synker temperaturen og den ligger ganske stabilt på rundt 70* . Unntaket er i lengre oppoverbakker da den kryper opp mot 90*. Virker som om termostaten lukker seg da den ene slangen ut fra termostaten er kald ved temperatur under ca 90* . Har de siste ukene hatt en papplate foran radiatoren og da ligger temperaturen rund 90* selv på lenger turer. Virker som om den får for mye kjøling. Skal da ikke være nødvendig med radiatorgardin når det er ca 0* ute? :shake Er for øvrig ingen vannlekkasje noen plass, varmeregisteret er akkurat skiftet, men problemene var der også før det ble skiftet. Mistenker viskosekoblingen på kjøleviften, men får det ikke til å stemme da denne kan dreies rundt uten motstand når bilen står i ro (motoren av). Noen forslag? Er student så frister ikke å bytte viskosekobling om det ikke er den som lager problemet...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår