Gå til innhold

Motorvarmer

Ranger emnet


jbnb1

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av motorvarmer/vannvarmer fra Eloc.no på min XL-7, montert på slange i varmeregisteret. Har ikke vært altfor kaldt enda, men ved -8 grader og varmeren på i 3/4 time blåste det varm luft fra varmeapparatet ved start, og motor startet som om bilen skulle ha vært gjennomvarm. Tror dette er en mye bedre løsning enn utvendig blokkvarmer som i utgangspunktet er eneste løsning for min 2004-mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen tvil om at en slangevarmer er mye bedre enn bunnpanne varmer.. Å varme opp vannet ved varmeregister er jo det absolutt mest optimale.

Men aldri sett en slik som sirkulerer vannet? Vurderer denne på min egen bil. Har en passat diesel som aldri blir varm om vintern

 

Hva var prisen på denne? Og kjøpte du den bare via å sende mail til dem?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
På 11/2/2013 den 7:40 PM, nightking skrev:

Er jo ingen tvil om at en slangevarmer er mye bedre enn bunnpanne varmer.. Å varme opp vannet ved varmeregister er jo det absolutt mest optimale.

Men aldri sett en slik som sirkulerer vannet? Vurderer denne på min egen bil. Har en passat diesel som aldri blir varm om vintern

 

Hva var prisen på denne? Og kjøpte du den bare via å sende mail til dem?

Hei Nightking. 

Jeg vurderer å montere slangevarmer i min xl7. Vet du om det er 16 eller 20 millimeter slanger til registeret? 

Å monteres varmeren på slangen fra motor til varmeapparat eller fra varmeapparat til motoren?  Kanskje du kan forklare sånn sirka hvor det er vanlig å montere slangevarmeren. 

Å må det vere en varmer med rett vann gjennomgang eller kan den ha 90 gr. vinkel? 

På forhånd tusen takk. 

Svein Aase 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Svein Aase skrev:

Hei Nightking. 

Jeg vurderer å montere slangevarmer i min xl7. Vet du om det er 16 eller 20 millimeter slanger til registeret? 

Å monteres varmeren på slangen fra motor til varmeapparat eller fra varmeapparat til motoren?  Kanskje du kan forklare sånn sirka hvor det er vanlig å montere slangevarmeren. 

Å må det vere en varmer med rett vann gjennomgang eller kan den ha 90 gr. vinkel? 

På forhånd tusen takk. 

Svein Aase 

 

Hei.

Ang str på den slangen så må du nesten måle selv, det er ikke noe info jeg sitter på. Har heller aldri montert slangevarmer inn på registret før. Kun montert i hovedslangen fra radiator til motor. Så der må du nesten prøve deg frem. Mulig noen andre har noe erfaring på det. Men er jo disse slangene de bruker ved ettermontert dieselvarmer.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår