Gå til innhold

Renovering av tilhenger

Ranger emnet


Berla2

Anbefalte innlegg

Beklager viss dette blir postet på feil sted...?

 

Har fått en 30 år gammel biltilhenger som trenger en liten oppshining...

Lurer litt på om folk har erfaring med dette og hvor jeg kan få tak i materialer?

 

Det jeg trenger nytt er:

-Karmer

-Bunnplate

-Lys og ledninger

-hengsler og låser

-Beslag

-Nye dekk (145R 10)

 

Lys og ledninger regner jeg med jeg kan finne hos Biltema til en rimelig penge, men er det noen som vet hvor jeg kan få tak i materialer til bunn og karmer? Tenker å bruke "forskalingsplater" eller vannfast finer. Men hvilken størrelse har disse platene og hvor får jeg tak i de?

Kassa på hengeren er 2 meter lang og ca 1,5 meter bred. Vil helst slippe å måtte skøyte karmene....

Vil forskalingsplater bli for glatte som bunn?

 

Jeg ønsker egentlig også å få tak i noe beslag som kan festes på toppen av karmene og på de mest utsatte stedene, noe "U" formet med samme tykkelse som karmene...?

 

Når hengeren er ferdig, må den da godkjennes eller noe av biltilsynet? jeg kan jo ikke garantere at hengeren har helt lik vekt som det som står i vognkortet og på ramma...?

Størrelsen kan såvidt jeg vet også blir en cm eller to større/mindre...

 

Hvor får jeg tak i dekk med den størrelsen...?

 

Om noen har tips og triks til renovering av en henger, er det bare å skrike ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har lenge stått stille dette prosjektet, men har nå fått tak i material til bunnplate og karmer, samt nye dekk.

 

Nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å få tak i slike hengsler:

 

1275-200309_h9.jpg

Helst i Bergen-området, men også en bra nettbutikk kan være fint.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår