Gå til innhold

Ny nøkkel golf 4

Ranger emnet


Dapp69

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da jeg kjøpte 4'er golfen fikk jeg bare med 1 nøkkel og denne er utrolig svak. Må omtrent stå inni førerdøra før den gidder og reagere. ikke funker den på passasjersiden før etter 20 trykk. Har prøvd og bytte batteri uten hell. Har lest at mange har kodet nøkler selv (kilde på linjen under)

http://forum.vacn.no/showthread.php?191455-Koding-av-n%F8kler/page1

 

Lurer derfor på om noen har gjort dette? 2-3 lapper hos møller for ny er for dyrt for en hersens nøkkel. Fikk med en plastikk nøkkel med en kode på som jeg regner med kan brukes til noe. (Ja vet nøkkelen må kodes).

 

Det jeg da lurer på er om det er noen i Oslo området som klarer dette evt om det er noen spesiell software man kan gjøre det med og isåfall fremgangsmåte?

 

Er forresten snakk om en 2001 modell golf Mk4 1.6l.  Nøkelen har kun lås opp og lås igjen funksjon. ikke noe bagasjeluke knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøklen består av 3 deler:

- selve metall-nøkkelen. Kan evt. slipes hos låsesjappe.

- startsperre chip. Ny kodes hos VW

- fjernkontroll.Kan kjøpes på Ebay.

 

Det er startsperre-chippen som er problemet om du skal ha en fungerende nøkkel.

Mulige "workaround" er å ta  ut den ene chippen du har og limer den på lesespolen ved tenningslåsen. Da kan du lage flere nøkler uten startsperre-chip.Alternativt kjøpe et lite kretskort med "VAG immobilizer emulator", men den er litt klønete å koble til siden startsperren sitter i instrumentet.

 

Om bilen hadde bare en nøkkel, så burde du kanskje skaffe en til - selv om den koster litt.

 

Masse mere detaljert info om nøkkelen din her: http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/vw-smart-key-remote-replacement.ht

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår