merterje Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Jeg har skiftet til vinterdekk, men når jeg tok av sommerdekkene, glemte jeg å merke hvilke dekk som er foran/bak - høyre/venstreside. Men til våren er det vel bare å sette de på igjen selv om det ikke blir det samme dekkene her og der. Lurer på om dette gjør noe da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Jeg har skiftet til vinterdekk, men når jeg tok av sommerdekkene, glemte jeg å merke hvilke dekk som er foran/bak - høyre/venstreside. Men til våren er det vel bare å sette de på igjen selv om det ikke blir det samme dekkene her og der. Lurer på om dette gjør noe da ? Sjekk om dekkene har pil som viser rotasjonsretning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Det gjør ingenting. Bare pass på at "rotasjon" stemmer. Selv bruker jeg å sette de dekkene med mest mønster på hjulene som drar bilen. I mitt tilfelle de beste hjula forran Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Ikke noe problem, pass bare på rotasjonsretning. Mange gjør som TKarlsen sier over her, inkludert meg selv. Men de som ikke vil kjøpe 4 nye dekk samtidig men heller kjøpe nye parvis lar dekka stå på samme aksel dekkenes levetid, da det er naturlig at drivakselen sliter mer dekk en den drevende akselen :) Eneste som en må være obs på da er at de dekkene som blir minst slitt vil også bli eldst, og dermed hardere og mister sine opprinnelige egenskaper, bildekk er ferskvare :) Kjører du 4x4 må dekkene ha samme rulleomkrets, dvs. lik slitasje på alle hjul, da bytter man om venstre foran med venstre bak og visa versa på andre siden ved sesong skifte :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merterje Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Takk for svarene. Jeg skal se etter rotasjonspilene på dekkene mine. Jeg antar at de er tydelig på utsiden av dekkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Enten tydelige piler, eller så står det "Rotation" etterfulgt av en pil :) Hvis du ikke ser noe er de ikke retningsbestemte. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merterje Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Jeg har skiftet til vinterdekk, men glemte å merke sommerdekkene hvor de skal være på bilen. Jeg var nå og så om jeg fant en pil som viste rotasjonsretningen, men det fant jeg ikke. Dekkene er Pirelli. Er det noen som vet hvor jeg kan finne pilen, eller er det en pil det er snakk om ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Hvis du ikke finner noe, er de rotasjonsfrie :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merterje Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 betyr det at det da er det samme hvor en setter på dekkene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Flettet 2 emner da de omhandler samme tema. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg