Sonic10 Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Hei, jeg har en pioneer spiller, og en http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4074&katid=35&id= som jeg kjører frontsettet på. Jeg har en DD M1c http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-M1c-1x1700-Watt-RMS/DD5100 som jeg skal kjøre en jalla woofer på, en Sony xplod 10*. Frontsettet fungerer supert, jeg har lys i monoblokken og i bass kontrollknappen, men ikke i subwoofern. den står bare å slår et slag i ny å ne. Har god jording, god remote og rca kabler. Hva har jeg gjort feil her? :P Kan noen hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Har begge forsterkeren hver sin signal kabel? Hvilken utgang har du koblet sub forsterkeren til? Kan være at utgangen du bruker til sub forsterkeren ikke gir ut de frekvensene som forsterkeren trenger. Om sub forsterkeren skal spille fra 100Hz og ned, og utgangen spiller 120Hz og oppover For jeg tar vel ikke feil om jeg sier at du har koblet frontsett forsterkeren på "Front" på spilleren, og koblet bass forsterkeren på output på frontsett forsterkeren? Liten kabel imellom de to? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Hvilken pioneer spiller har du?, på mange av pioneer spilleren kan du holde inn av og på knappen for og komme inn på setup. Når du kommer inn på setup(avanserte innstillinger) kan du da bestemme om den andre RCA utgangen skal være aktiv og om den skal drive høytalerene bak eller sub, etter du har stilt inn dette kan du gå inn i den vanlige menyen og justere hertz. Vist du sier hvilken spiller du har kan eg finne brukermanual om du ikke har den, det pleier og stå nøye forklart i manualen. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 TKarlsen: Begge har hver sin signalkabel ja. På spilleren koblet jeg den inn på Rear/Sub Jeg har lakt seperat rca og remote. Rainman: Jeg har en Pioneer DEH-2500ui Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Da må du inn i spilleren å sjekke om rear/sub utgangen er satt til sub. Og sjekke hvilken frekvens den gir ut Skru også LPF på forsterkeren til ca midt punkt Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Da skal du trykke MC knappen,du skal kunne justere slope og output level, her er bruker manual på side 10 står det om hvordan du justerer inn subwoofer. Ta også og sjekk att du har rett RCA utgang på subwooferen, prøv også og skru high pass filter(HPF setting) til off. Uansett merkelig om du får lyd av og til. Link:http://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/Manuals/Car/DEH-2500UI_OwnersManual112712.pdf Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Ta også og sjekk høytalerkabelen og terminalene på selve bass elementet, kan høres ut som dårlig kontakt så prøv og ka den koblet til med musikk på mens du lirker på ledningene og terminalen. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Har nå prøvd å ohm elementet og det var på 4 Ohm. Har prøvd å presse svakt på elementet og det kjentes fint ut. Har prøvd å lodde den avisolerte delen av kabelen som går inn på terminalene på kassen. Har prøvd å lirke på kablene som går inn på kassen og inn i forsterkeren. Har stilt på spilleren at rear/sub nå står på sub/sub. Har prøvd å sette HPF til off. Ingen ting virker.... Hva kan jeg gjøre nå? Jeg har en bass volume vribryter jeg fikk med forsterkeren, og når jeg vrir på den så slår bassen og jo mere jeg vrir frem og tilbake så slår det litt. Men ikke i takt med musikken eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Prøv å koble fra rca kablene å se om suben slår innimellom da også. Så kan du jo feks prøve å koble mobilen rett i forsterkeren hvis du har en rca->aux kabel og høre om det blir normal lyd da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Prøv også og koble fra ledningen til vribryteren om det skurrer når du vrir på denne kan det tyde på att det er feil i ledningen eller selve bryteren men kan også være forsterkeren som er øydelagt, prøv sub elementet på forsterkeren du har på frontsettet så vett du om det er sub elementet. Prøv også RCA kabelen som går til forsterkeren som driver frontsettet på monoblokken så vett du att det ikke er rca kabelen som er problemet. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Skal prøve det i morgen :) Kan jeg måle på et vis om forsterkern er defekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Har nå prøvd meg fram med å kjøre bassen på forsterkeren til frontsettet, og bassen fungerte. Prøvde å bytte rca, det var ikke noe galt med den. Prøvde så å koble ut vribryteren og da kjente jeg en veldig svak vibrasjon på elementet når jeg la handen på det. Prøvde så å vri gain på forsterkeren på fult, skrudde subsonic til halvveis og LPF det samme, og da ble det fart i sakerne! Det blir bra trykk inne i bilen, men det er så vidt elementet beveger seg, jeg har stor tro på at det er mer å hente på innstillingene kansje? Noen som kan gi meg noen tips? Forsterker: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-M1c-1x1700-Watt-RMS/DD5100 Subwoofer: http://www.sony.co.in/product/xs-gtx121lc Spiller: http://www.pioneer.eu/no/products/25/121/61/DEH-2500UI/page.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Du kan starte med å skru ned/av subsonic, så hjelper det nok endel, hehe ;) Subsonic blir omtrent som et høypassfilter som skal ta bort de helt laveste frekvensene som kan skade elementet, så denne kan du fint ha ned mot 20hz, og LPF på ca 80hz. Men noe voldsomt trykk kan du ikke forvente av den suben... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Kan vel også skru opp lyden til forsterkeren inne i innstillingene til spillerespille mer enn sub wn, meiner det er bass bost og den kan stilles fra 0-6 og da vil du må mer lyd men må ikke sprenge høytaleren :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jada, men når han stiller subsonic og Lpf likt så blir det ikke så mye som slippes gjennom, hehe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg