gutt78 Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Skal plugger skiftes kun etter km-intervall eller er det noe år på det også? Når jeg starter min så må jeg dra motor 2-3sekunder før den starter uansett kald/varm. Den starter alltid, en sjelden gang kommer den på sekundet nøkkelen vris om. Hvilke slitasje kan gjøre at den må dras 2-3sec, sliten bensinpumpe? Plugger? Motor lugger aldri, går fint. Tenke kanskje bensinen gikk tilbake mot tanken om pumpen er slitt. Den er aldri skiftet, gått 231000km, bilen har full historikk fra Møller. Disse motorene har jo også kaldstartfunksjon som ruser den opp litt i starten, hvordan virker den egentlig? Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Tennplugger skiftes etter antall kjørte km. Bensinpumpa kjøres 1-2 sekunder etter at tenning er satt på, dette for å bygge opp bensintrykk. Å dra på starter 2 sek før den starter trenger ikke bety noe er feil :) Forhøyet tomgang rett etter oppstart skjer ved at ECU åpner ISV noe mer rett etter at motor har startet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Stemmer det, jeg lar den alltid bygge opp trykket før jeg starter. Man hører jo godt pumpen, hører den veldig godt på utsiden når bilen går til tider. Høy lyd i bensinpumpen mens bilen går har det vært på alle mine 3stk. C4. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Mye lyd av bensinpumpa betyr slitt pumpe. Bytt den :) Hører knapt av pumpa går på min C4, og hører den ikke om motor går. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Hvor bør jeg kjøpe pumpe? Er dette bosch. Er det vanskelig å skifte den uten spesialverktøyet for å skru ut pumpen? På sedan sitter den vel under baksetet, er det likt på stv? Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Har samme motor og min pumpe røyk på rundt 250 el noe tror jeg. Før denne ble skiftet så lagde også denne en den lyd på tomgang. Jeg sliter med samme som deg at den ofte bruker litt tid på å starte fra 2-3 sek. Men ingenting hjalp etter jeg bytter bensinpumpe,tennplugger og bensinfilter. Fortsatt like dann men lurer litt på om bilen trekker til seg noe falskluft. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Kjøp helst original pumpe, koster noe mer enn andre steder men fungerer hvertfall i mange år fremover. Lkket over pumpa sitter i bagasjerommet både på C4 sedan og Avant. Er bra DIY for dette kan du laste ned HER. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg