Gå til innhold

rett trimkam til volvo

Ranger emnet

volvo240

Anbefalte innlegg

siden jeg i går la turbo planene mine på hylla( grunnet økonomi og tid) har jeg tenkt å trimme bilen min på en litt billigere og lettere måte..

Tenkte å starte med kam osv

- Hvilken kam bør jeg sette i en b230e (injection)?

- Er det noen komprimmiser ved å sette inn en trimkam, altså slik at den vil dra bedre f.eks over 3000rpm, og helt elendig under?

- hvordan kan jeg få finere lyd i den? blir det stor forskjellved å sette på et f.eks simons effektannlegg? ( hevder 5-8 % effektøkning)

hadde håpet på minst 150 hk, har vel 129-136 nå... kommer ann på hvor jeg leser/hvem jeg spør:)

setter stor pris på alle kommentarer og erfaringer

på forhånd takk.

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by go40

siden jeg i går la turbo planene mine på hylla( grunnet økonomi og tid) har jeg tenkt å trimme bilen min på en litt billigere og lettere måte..

Tenkte å starte med kam osv

- Hvilken kam bør jeg sette i en b230e (injection)?

- Er det noen komprimmiser ved å sette inn en trimkam, altså slik at den vil dra bedre f.eks over 3000rpm, og helt elendig under?

- hvordan kan jeg få finere lyd i den? blir det stor forskjellved å sette på et f.eks simons effektannlegg? ( hevder 5-8 % effektøkning)

hadde håpet på minst 150 hk, har vel 129-136 nå... kommer ann på hvor jeg leser/hvem jeg spør:)

setter stor pris på alle kommentarer og erfaringer

på forhånd takk.

hei!

Jeg annbefaler en"K" kam til din motor da.. det er en "turtalls kam" jeg har det i en B23E motor å det funker.. Det er 136hk i B23E motoren å i B230E motoren er det vel 127 vis ikke jeg husker feil.. mere dreimoment skal vel vere forskjellen mellom de to motorene.. å atte 230 er lavfriksjon motor.. jepp.. lykke til :)

Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm

Står forklart best der vel.

Forhandler i Norge er bcb.no

vis du skal handle på kg trimming.. burte du bare dra å hente det i sverige selv.. vis du skal på vallåkra treffet 04 så kjøper du der vis de stevner.. og ellers så er butikken på vei ned dit etter d jeg har hørt..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FriX-244TiC

vis du skal handle på kg trimming.. burte du bare dra å hente det i sverige selv.. vis du skal på vallåkra treffet 04 så kjøper du der vis de stevner.. og ellers så er butikken på vei ned dit etter d jeg har hørt..

Liten omvei på et par mil, men finner dem lett.

Rett inn mot næringsområdet på Dalby.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dyrere å trimme sugemotorer enn turbomotorer da..

men 150hk skal være helt greit å få ut av en b230e (136hk).

kam gir vel 10-15%, effektanlegg sier de 10%, men jeg vet ikke om det stemmer så veldig..

effektfilter gir sikkert 1%.. ikke tro på de 5% de lover..

136 * 1.1 * 1.11 = 166.6hk..

men jeg tviler på du får 10% av effektanlegget, så 150hk er vel mer sannsynlig..

du kan kjøpe justerbart kamdrev for å justere hvordan du vil ha effektkurven din.

trimkam vil endre effektkurven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

det er dyrere å trimme sugemotorer enn turbomotorer da..

men 150hk skal være helt greit å få ut av en b230e (136hk).

kam gir vel 10-15%, effektanlegg sier de 10%, men jeg vet ikke om det stemmer så veldig..

effektfilter gir sikkert 1%.. ikke tro på de 5% de lover..

136 * 1.1 * 1.11 = 166.6hk..

men jeg tviler på du får 10% av effektanlegget, så 150hk er vel mer sannsynlig..

du kan kjøpe justerbart kamdrev for å justere hvordan du vil ha effektkurven din.

trimkam vil endre effektkurven

Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%.

Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde simons 2,5" var et effektanlegg jeg, hvilken type bør jeg velge for å få 15% økning da?

og hvilken kam bør jeg kjøpe?

KG004? KG001? KG002? KG003?

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 15% må være med grenrør, så skal jeg si meg enig.. han når iaff.. 150hk og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider