Gå til innhold

rett trimkam til volvo

Ranger emnet


volvo240

Anbefalte innlegg

siden jeg i går la turbo planene mine på hylla( grunnet økonomi og tid) har jeg tenkt å trimme bilen min på en litt billigere og lettere måte..

 

Tenkte å starte med kam osv

 

- Hvilken kam bør jeg sette i en b230e (injection)?

 

- Er det noen komprimmiser ved å sette inn en trimkam, altså slik at den vil dra bedre f.eks over 3000rpm, og helt elendig under?

 

- hvordan kan jeg få finere lyd i den? blir det stor forskjellved å sette på et f.eks simons effektannlegg? ( hevder 5-8 % effektøkning)

 

hadde håpet på minst 150 hk, har vel 129-136 nå... kommer ann på hvor jeg leser/hvem jeg spør:)

 

setter stor pris på alle kommentarer og erfaringer

på forhånd takk.

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by go40

siden jeg i går la turbo planene mine på hylla( grunnet økonomi og tid) har jeg tenkt å trimme bilen min på en litt billigere og lettere måte..

 

Tenkte å starte med kam osv

 

- Hvilken kam bør jeg sette i en b230e (injection)?

 

- Er det noen komprimmiser ved å sette inn en trimkam, altså slik at den vil dra bedre f.eks over 3000rpm, og helt elendig under?

 

- hvordan kan jeg få finere lyd i den? blir det stor forskjellved å sette på et f.eks simons effektannlegg? ( hevder 5-8 % effektøkning)

 

hadde håpet på minst 150 hk, har vel 129-136 nå... kommer ann på hvor jeg leser/hvem jeg spør:)

 

setter stor pris på alle kommentarer og erfaringer

på forhånd takk.

 

 

hei!

 

Jeg annbefaler en"K" kam til din motor da.. det er en "turtalls kam" jeg har det i en B23E motor å det funker.. Det er 136hk i B23E motoren å i B230E motoren er det vel 127 vis ikke jeg husker feil.. mere dreimoment skal vel vere forskjellen mellom de to motorene.. å atte 230 er lavfriksjon motor.. jepp.. lykke til :)

 

Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm

 

Står forklart best der vel.

Forhandler i Norge er bcb.no

 

vis du skal handle på kg trimming.. burte du bare dra å hente det i sverige selv.. vis du skal på vallåkra treffet 04 så kjøper du der vis de stevner.. og ellers så er butikken på vei ned dit etter d jeg har hørt..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FriX-244TiC

 

vis du skal handle på kg trimming.. burte du bare dra å hente det i sverige selv.. vis du skal på vallåkra treffet 04 så kjøper du der vis de stevner.. og ellers så er butikken på vei ned dit etter d jeg har hørt..

 

Liten omvei på et par mil, men finner dem lett.

Rett inn mot næringsområdet på Dalby.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dyrere å trimme sugemotorer enn turbomotorer da..

men 150hk skal være helt greit å få ut av en b230e (136hk).

 

kam gir vel 10-15%, effektanlegg sier de 10%, men jeg vet ikke om det stemmer så veldig..

effektfilter gir sikkert 1%.. ikke tro på de 5% de lover..

 

136 * 1.1 * 1.11 = 166.6hk..

 

men jeg tviler på du får 10% av effektanlegget, så 150hk er vel mer sannsynlig..

du kan kjøpe justerbart kamdrev for å justere hvordan du vil ha effektkurven din.

 

trimkam vil endre effektkurven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

det er dyrere å trimme sugemotorer enn turbomotorer da..

men 150hk skal være helt greit å få ut av en b230e (136hk).

 

kam gir vel 10-15%, effektanlegg sier de 10%, men jeg vet ikke om det stemmer så veldig..

effektfilter gir sikkert 1%.. ikke tro på de 5% de lover..

 

136 * 1.1 * 1.11 = 166.6hk..

 

men jeg tviler på du får 10% av effektanlegget, så 150hk er vel mer sannsynlig..

du kan kjøpe justerbart kamdrev for å justere hvordan du vil ha effektkurven din.

 

trimkam vil endre effektkurven

 

Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%.

Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%.

Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%.

 

trodde simons 2,5" var et effektanlegg jeg, hvilken type bør jeg velge for å få 15% økning da?

 

 

og hvilken kam bør jeg kjøpe?

KG004? KG001? KG002? KG003?

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%.

Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%.

 

hmm.. 15% må være med grenrør, så skal jeg si meg enig.. han når iaff.. 150hk og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår