volvo240 Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 siden jeg i går la turbo planene mine på hylla( grunnet økonomi og tid) har jeg tenkt å trimme bilen min på en litt billigere og lettere måte.. Tenkte å starte med kam osv - Hvilken kam bør jeg sette i en b230e (injection)? - Er det noen komprimmiser ved å sette inn en trimkam, altså slik at den vil dra bedre f.eks over 3000rpm, og helt elendig under? - hvordan kan jeg få finere lyd i den? blir det stor forskjellved å sette på et f.eks simons effektannlegg? ( hevder 5-8 % effektøkning) hadde håpet på minst 150 hk, har vel 129-136 nå... kommer ann på hvor jeg leser/hvem jeg spør:) setter stor pris på alle kommentarer og erfaringer på forhånd takk. Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Jeg har ihvertfall en 280 graders trimkam som passer 240 liggende! HELT ny med små ventilhetter! Selges! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 passer den RETT ned i en b230e? hvor stor effektøkning gir den? Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by go40 siden jeg i går la turbo planene mine på hylla( grunnet økonomi og tid) har jeg tenkt å trimme bilen min på en litt billigere og lettere måte.. Tenkte å starte med kam osv - Hvilken kam bør jeg sette i en b230e (injection)? - Er det noen komprimmiser ved å sette inn en trimkam, altså slik at den vil dra bedre f.eks over 3000rpm, og helt elendig under? - hvordan kan jeg få finere lyd i den? blir det stor forskjellved å sette på et f.eks simons effektannlegg? ( hevder 5-8 % effektøkning) hadde håpet på minst 150 hk, har vel 129-136 nå... kommer ann på hvor jeg leser/hvem jeg spør:) setter stor pris på alle kommentarer og erfaringer på forhånd takk. hei! Jeg annbefaler en"K" kam til din motor da.. det er en "turtalls kam" jeg har det i en B23E motor å det funker.. Det er 136hk i B23E motoren å i B230E motoren er det vel 127 vis ikke jeg husker feil.. mere dreimoment skal vel vere forskjellen mellom de to motorene.. å atte 230 er lavfriksjon motor.. jepp.. lykke til :) Vegard Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm Står forklart best der vel. Forhandler i Norge er bcb.no Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by nissan s13 http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm Står forklart best der vel. Forhandler i Norge er bcb.no vis du skal handle på kg trimming.. burte du bare dra å hente det i sverige selv.. vis du skal på vallåkra treffet 04 så kjøper du der vis de stevner.. og ellers så er butikken på vei ned dit etter d jeg har hørt.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by FriX-244TiC vis du skal handle på kg trimming.. burte du bare dra å hente det i sverige selv.. vis du skal på vallåkra treffet 04 så kjøper du der vis de stevner.. og ellers så er butikken på vei ned dit etter d jeg har hørt.. Liten omvei på et par mil, men finner dem lett. Rett inn mot næringsområdet på Dalby. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 det er dyrere å trimme sugemotorer enn turbomotorer da.. men 150hk skal være helt greit å få ut av en b230e (136hk). kam gir vel 10-15%, effektanlegg sier de 10%, men jeg vet ikke om det stemmer så veldig.. effektfilter gir sikkert 1%.. ikke tro på de 5% de lover.. 136 * 1.1 * 1.11 = 166.6hk.. men jeg tviler på du får 10% av effektanlegget, så 150hk er vel mer sannsynlig.. du kan kjøpe justerbart kamdrev for å justere hvordan du vil ha effektkurven din. trimkam vil endre effektkurven Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by DaButcher det er dyrere å trimme sugemotorer enn turbomotorer da.. men 150hk skal være helt greit å få ut av en b230e (136hk). kam gir vel 10-15%, effektanlegg sier de 10%, men jeg vet ikke om det stemmer så veldig.. effektfilter gir sikkert 1%.. ikke tro på de 5% de lover.. 136 * 1.1 * 1.11 = 166.6hk.. men jeg tviler på du får 10% av effektanlegget, så 150hk er vel mer sannsynlig.. du kan kjøpe justerbart kamdrev for å justere hvordan du vil ha effektkurven din. trimkam vil endre effektkurven Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%. Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by nissan s13 Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%. Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%. trodde simons 2,5" var et effektanlegg jeg, hvilken type bør jeg velge for å få 15% økning da? og hvilken kam bør jeg kjøpe? KG004? KG001? KG002? KG003? Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by nissan s13 Effektanlegg med grenrør gir nok gjerne 15%. Std simons 2,5" hjelper ikke mye, max 5%. hmm.. 15% må være med grenrør, så skal jeg si meg enig.. han når iaff.. 150hk og vel så det. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=205 Dette systemet fungerer bra. KG kam 2 eller 3 burde du satse på. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 hvem forhandler JT i Norge? Noen i nord-t lag? er vel unødvendig dyrt å sende slikt i posten.. Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Er ikke akkurat så kjent i trøndelag jeg. Men du kan jo prøve http://www.nordicautotech.com ,er nå billigeste jeg har funnet i Norge Sikkert ikke så dyrt å sende i posten heller? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Pedersen racing selger også JT i norge http://www.pedersens-racing.no/index_rally.htm Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.