Gå til innhold

førstegangsbil til mellom 50.000 og 100.000

Ranger emnet


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er ikke lenge til jeg tar lappen og jeg har tenkt å kjøpe bil, og budsjettet er mellom 50-100 000 et sted. Spørs hvor mye jeg kan spare. Jeg har sett på Honda Prelude, Honda Civic, diverse bmw og audi. Og noen mercer og Porscher. Men hva lønner det seg å kjøpe som førstegangsbil i den prisklassen?

Kriterier er:

Sedan, coupe, kombi 3-5dørs

Minst 100hk (eller nok til å gi fra seg litt)

Helst 4 seter

Sportslig (er ikke et must hvis bilen ser bra ut)

Ikke for dyr i drift

 

Forsikring går på faren min og han er bilmekaniker, så får honda og citroen deler tiø innkjøpspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan type person er du? 

 

Er du den typen som liker alt originalt. Gode kjøre egenskaper, masse utstyr i bilen. Ligger helst 10km/t under fartsgrensen. Skinnseter og alt det. Eller er du mer av den typen som vil bruke mest penger på en bil som er senka, 5" for store felger, eksosanlegg som man kan høre 2-3mil unna osv osv?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan type person er du? 

 

Er du den typen som liker alt originalt. Gode kjøre egenskaper, masse utstyr i bilen. Ligger helst 10km/t under fartsgrensen. Skinnseter og alt det. Eller er du mer av den typen som vil bruke mest penger på en bil som er senka, 5" for store felger, eksosanlegg som man kan høre 2-3mil unna osv osv?

Er en sånn mellomting, liker masse utstyr, men liker veldig godt stylet biler. Så er litt vanskelig å si egentlig .

Men det blir nok noen råneturer av og til regner jeg med og sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som denne? :) Men A3 er en god bil. Selv om den "bare" har litt over 100hk så går den bra. Liten vekt på bilen. 1.6 er også billige å forsikre

 

_yenbryn_bil_2_gcop_826113i.jpg

Haha, sånne biler er rare :P

Men hva med deler til de bilene hvis det skjer noe?

Og er den bra som førstebil?

 

Kan si det sånn at maks grense er 100.000 :) trenger ikke å være mellom 50 og 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den type biler som ser litt sinna ut, hvis du skjønner hva jeg mener? :)

A3'en i linken er vel 'sint' nok ;) Kjørt 91' km og koster rett under 100k. Tok bare et eksempel fra finn.no

Deler får du tak i over alt, er kun helt spesielle deler du må til Møller for å kjøpe, alt annet får du hos alle bildelgrossister. Er en bil på størrelse med Golf, altså grei som førstebil.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A3'en i linken er vel 'sint' nok ;) Kjørt 91' km og koster rett under 100k. Tok bare et eksempel fra finn.no

Deler får du tak i over alt, er kun helt spesielle deler du må til Møller for å kjøpe, alt annet får du hos alle bildelgrossister. Er en bil på størrelse med Golf, altså grei som førstebil.

A3'en er vel nesten den perfekte bil :P syns jeg hvertfall, fins det noen som ikke er så dyre også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår