pek65 Skrevet Oktober 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2013 Hei! har en 1996 mod passat 1.8 som olje lampa begynte å lyse i, det samme skjedde for ca 1 mnd siden, da byttet jeg bare oljen men denne gang reagerte jeg på at oljen var tynn. Tappet av ca 5,5 liter?? Bilen har elektrist bensinpumpe (har vært borte i mekaniske pumper som lekker inn i oljen) hvor kan det lekke inn i motoren? Per Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Har du mye småkjøring så vil det komme bensin i motorolja Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Hei, takk for svar. Jeg har ikke mye småkjøring, har hatt to lengre turer nå på ca 35 mil siden jeg bytta olje, og nå er det minst 1-1,5 liter for mye i bunntroa Er det flere forslag der ute?? Per Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 PS Turene er på tilsammen 35 mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Motoren går på alle sylinderene? Om den ikke går ordentlig på en sylinder vil det jo komme bensin i olja. Kan også være monopointen som lekker når motoren ikke går. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Hei! Motoren går bra den, hva og hvor finner jeg monopointen? pek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg