Gå til innhold

Selge bil som "hel" eller i deler

Ranger emnet


Heimdal

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For over et halvt år siden kjøpte jeg meg en Audi A6 quattro 1999 ( Automat Tiptronic)

 

Denne hadde gått 220 000 km og ble kjøpt for 55 000,- nå har den rundet 234 000 km

 

Etter ca 3 mnd begynte jeg og merke at reversjen ble dårligere og dårligere, hadde jeg gravet litt før jeg kjøpte bilen hadde jeg vært skeptisk til girkassen ( noe som er for seint nå)

 

Bilen girere og oppfører seg normalt framover, så det er bare revesjen som sliter her.

 

Men etter dyp graving har jeg funnet ut hva som er galt, jeg siterer fra RATS.no

 

"Disse enhetene har også problemer med sentersupport trommel i aluminium som revner i et av låseringsporene. Man mister blant annet reversj som resultat av dette."

 

så da tenkte jeg det at jeg må forske i pris på en ny girkasse, har hørt med diverse firmaer i Norge og i Sverige, om byttekasse (  kjøpe nyoverhalt kasse og sende den andre i retur) og om pris på overhalinger.

 

Uansett åssen jeg vrir å vender på ting kommer alt i alt mellom 35 000 og 40 000, varierer lite mellom firmaene. Og da begynner den å ta igjen bilens verdi, da ser jeg om løsningen blir å selge bilen.

 

Og selge en bil med defekt girkasse synker prisen ganske så kraftig (hvis man for solgt den)

 

Spørsmålet mitt er hvor mye vil prisen synke? 

for jeg mer for bilen hvis jeg skrur av ting av bilen og selger dem, feks intreriør og deler?

 

 

Takk for alle synspunkter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den brukte girkassa til 11500kr, få den montert. Sjekk at alt virker og selg bilen ;) 

 

Husk å skriv på kjøpkontrakten at den selges som den er, fortell selger at du har byttet girkasse. Sånn at han vet om det. Og skriv også at det ikke er mulig å kreve noe fra selger etter kjøpet. Så slipper du å få problem med at han vil heve kjøpet.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet en girkasse på mitt lokale bilopphuggeri, denne hadde gått 176 000 og han skulle ha 6500 for den.

Jeg tenker det at hvis jeg kjøper denne, og får verksted til å montere denne og at denne da viser seg å ikke fungere/defekt på en måte så er jo det kjipt, regner med at jeg har en viss garanti hos huggeren, men tenker da hva det koster meg for å får verkstedet til å montere denne.

 

men må vel bare ta sjangsen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår